[verwijderd] Doodeng was het.
De gyn durfde het niet te zeggen of het door de klap kwam of niet. In het ziekenhuis had eerst met een mobiel apparaat de dienstdoende gyn gekeken. Later op de avond heeft die eerste gyn met nog een andere gyn gekeken op een ander apparaat. Heb ergens het idee dat die tweede gyn opgeroepen was ofzo, want die heeft volgens mij meer kantoortijden.
Maar tijdens de 2e echo was het probleem met het hartje al niet meer te zien. En die tweede gyn heeft me daarna een paar keer opgevolgd, waarop het ook niet te zien was gelukkig. De tweede gyn heeft dus niet precies gezien wat er gebeurde, denk dat ze daarom niks durfde te zeggen erover.
De dag voor het gebeurde, had ik net een goede 20-weken echo gehad. Daar was het dus ook niet op te zien.
Volgens de gyn kon het allemaal toeval zijn, ze zagen het wel eens vaker, ook zonder aanleiding, en dat er dan niks aan de hand bleek.
De 1e gyn vond het beeld wel opvallend (en ik zag het zelf ook), maar die zou het ook niet direct aan de klap linken. Heel kort door de bocht, als die klap schade had gedaan, dan was het hartje steeds langzamer gaan kloppen om dan uiteindelijk te stoppen. Omdat hij zich wel steeds herstelde (het gebeurde 3x op de 1e echo), vond ze dat niet bij de situatie passen.
Het was ook niet dat het absoluut niet door de klap zou kunnen komen. Maar de gyn wilde dus geen uitspraken erover doen.
Voor mezelf hou ik het wel gewoon op een stressreactie door de klap. Dat geeft me de meeste rust.
Ik had ook een hematoom achter de placenta zitten. Maar dat heeft zichzelf opgelost. Dat kwam sowieso door de klap. Ze vroegen ook steeds of ik bloedverlies had, wat dus daardoor zou kunnen komen, maar dat heb ik gelukkig niet gehad.
Wel heb ik sinds dit hele verhaal echt bij de minste inspanning last van mijn buik. En ik was sowieso al aan het tellen naar de 24-weken grens. Maar nu al helemaal. Dan heeft de kleine meid in een slecht scenario ook buiten de buik nog kans. Dat had ze met die 19 weken dus absoluut niet gehad.
Maar het liefst mag ze blijven zitten tot na de 37 weken.