Pietje1987 Ik begrijp gewoon niet waarom dat pas vanaf 41 weken is. 39 weken is toch ook heel prima?!
Hoewel de zwangerschap dan officieel voldragen is en de baby er heus geen vreselijke gezondheidsproblemen aan over zal houden, geloof ik toch wel dat veel baby's komen op het moment dat zij er klaar voor zijn en dat het van baby tot baby verschilt wanneer ze er klaar voor zijn. Ik denk dat sommige baby's er met 37 weken klaar voor zijn, maar andere met 39 weken nog niet.
Mijn dochter is met 38,0 gehaald met een geplande ks. Ik denk achteraf dat zij er nog niet klaar voor was. Ze fladderde, vertoonde prematuur zuiggedrag, viel heel veel af, kon zichzelf heel slecht op temperatuur houden (we hebben de eerste weken heel wat gewerkt met kruiken, dikke pakjes van velours, extra fleece dekentjes en mutsjes). Ze heeft de techniek om aan te happen aan de borst ook nooit onder de knie gekregen. Hoewel ze officieel voldragen was, denk ik dat het voor haar destijds beter was geweest als ze nog even had kunnen blijven zitten.
Ik kan dit allemaal niet staven met data uit onderzoek ofzo, het is puur mijn gevoel, dus misschien zit ik er helemaal naast, maar op basis van mijn ervaring zou ik toch voorzichtig zijn met strippen voor 40 weken en met vrijwel geen ontsluiting.