Shimmer Tja, zo praten "ze" ook over de boeren, de mensen in de bouw, de zorg etc. Dat heb je toch met dit soort dingen.
Ik staak niet. Onze school is gewoonnopen. Er was van begin af aan binnen ons team eigenlijk niemand die wilde staken. Ik vind het dubbel. Mijn salaris hoeft niet omhoog, dus daar wil io niet voor staken. Maar er moeten wel echt stappen gezet worden om de werkdruk te verlagen, meer mensen voor de klas te krijgen en passend onderwijs te verbeteren.
Alleen is mijn klas van nu er niet mee geholpen als ik nu ga staken. En ik vind lesgeven gewoon erg leuk, ik zou wel gek zijn om vrijwillig een extra dag niet te werken.
Toch vind ik het signaal naar de politiek wel goed. Ik doe dus wel mee met het twitter-offensief woensdag.
Ik baal van de onduidelijkheid, maar ben wel blij dat de vakbonden nu toch naar 'het veld' luisteren. Ze hadden hier om te beginnen niet meer akkoord moeten gaan zonder ledenraadpleging. Het is echt een prachtig bedrag wat op tafel is gelegd maar... ik zou in alle eerlijkheid niet weten wat je ermee moet. Het is eenmalig geld. Je kunt er dus geen mensen voor aannemen, want dan bouw je al bestuur verplichtingen op terwijl je het jaar daarna dat geld niet meer hebt. Dus wat kunnen we ermee? Ik zit niet te wachten op meer of duurder materiaal. Ik wil meer collega's: leerkrachten en onderwijsassistenten voor de klassen. En een fulltime conciërge zodat zaken als telefoon aannemen, deur openen, vaatwasser uitruimen, containers binnen halen, kopieëren, kleine reparaties uitvoeren, router resetten etc. etc niet ten koste gaat van onderwijstijd. Want stiekem slokken dat soort klusjes veel tijd op.