Tantetil klopt!
had het topic nog niet gezien.
geen ervaring met de Efteling, maar afgelopen zomer was ik in het dolfinarium en slagharen.
Dolfinarium;
we mochten door middel van een kaartje via de mindervalideningang naar binnen. We moesten bij elke show een kwartier voor aanvang bij deze ingang staan en dan kwam er iemand naar je toe voor uitleg en liep mee om een plekje uit te zoeken. We mochten dan ook naar binnen voordat de normale ingang toegang kreeg. Om rust en drukte voor de oudste te voorkomen. Hij kreeg ook vooraf een uitleg wat hij kon verwachten (donker, veel lichtflitsen tijdens de show, hoe hard de muziek staat, wat globaal de volgorde van sprongen etc waren). Echt top geregeld.
Slagharen; bij de receptie heb ik een kopie van zijn diagnose (adhd en ass) laten zien en kreeg hij een geel polsbandje. Bij sommige attracties mochten we alledrie (zoon, dochter en ik) via de uitgang, bij andere alleen ik.
bij alle attracties en shows konden we via de uitgang erin. Hij hoefde alleen zijn bandje maar te laten zien en dan kwam een medewerker overleggen hoe lang hij het kon volhouden om te wachten. Helemaal voorrang kreeg hij dus niet en dat wist hij. Meestal hoefde hij maar 4 rondjes te wachten, want dat was wel het maximale om het de rest van de dag vol te houden. Bij de wildwaterbaan mochten we wel meteen doorlopen trouwens, dat was wel heel prettig. Toen we meteen een rotopmerking kregen van iemand die stond te wachten en dus nog een rondje moest wachten, lostte de medewerker het voor ons op đ
we hebben voor het eerst een hele leuke (vooral lange) dag gehad in een pretpark đ
bij een korte film van 10 minuten mochten we ook via de uitgang en ook daar kreeg hij een korte uitleg (na de deur ga je een stuk rechtdoor, dan linksaf en wordt het even heel donker etc) en omdat het een 4/5d film was waarbij de stoelen onder ander bewegen kregen we 2 minuten voorsprong zodat we vooraan konden zitten. Zo kon er niemand voor hem zitten en had hij meer ruimte.
echt zo goed geregeld daar! Bij elke attractie werd alles overlegd en uitgelegd, ook al was het enorm druk en vooral warm. Echt een pluim voor slagharen!