In het artikel gaat het nu om een bedrijf, maar ik hoorde net op het nieuws dat een nieuwe testmethode voor listeria kan betekenen dat er meer gevonden wordt.
Ik vind dit toch griezelig, merk ik aan mezelf. Omdat ik zwanger ben, een klein kind heb, omdat eerder gezegd werd dat iets veilig was en dat toch niet waar is...
Hebben jullie dit nieuws ook gehoord /gelezen /gezien en hoe staan jullie hier in?

Vleesfabriek Offerman dicht en handel gesloten vanwege listeriabacterie https://www.nu.nl/economie/6001928/vleesfabriek-offerman-dicht-en-handel-gesloten-vanwege-listeriabacterie.html (via @NUnl)

Ik heb het vanmiddag gelezen en net op het nieuws gezien,ik vind het ook eng. Wij gaan vanaf volgende week beginnen met minder vlees eten,met als doel vooral vegetarisch en af en toe vis te eten. Ik wilde dit eerder al maar dit was net dat laatste zetje.

Komt dat niet alleen in rauw vlees voor en rauwmelkse kazen (en in bedorven voedsel)? Vandaar dat je die niet mag eten in je zwangerschap?

Nescio het vlees waar het nu over gaat is bewerkt en zou in principe dus geen levende bacteriën meer mogen bevatten maar als er in het verdere verwerkings- of verpakkingsproces dan iets niet goed gaat dan kunnen er toch weer bacteriën bij komen.

Op onze crèche hebben ze vleeswaren van die leverancier geserveerd, maar maak me niet echt druk, de kans is zo klein. Maar kan me voorstellen dat het erg beangstigend is als je zwanger bent! Ik zou gewoon veiligheidshalve geen vlees meer eten dat je verder niet meer verwarmt. Of helemaal geen vlees meer, nog beter 🙂

• [verwijderd]

Wij hadden al besloten vegetariërs te worden en dit bevestigt onze keuze alleenmaar. Zo klaar mee.

• [verwijderd]

Listeria kan ook in andere rauwe producten zitten hè. Het zit niet alleen maar in rauw vlees.

• [verwijderd]

Meca ja maar over het algemeen was en kook ik mijn groenten en dat doe ik niet met vlees beleg voor op brood. Daar zit mijn pijnpunt.

Overigens is dat type vlees zo bewerkt dat het ook niet meer gezond te noemen is.

Rietjesbeker Heb jij dan wat gegeten van deze vleeswaren?
      Lijkt me wel eng als je zwanger bent of met kleine kinderen.
      Toevallig afgelopen woensdag wel de rosbief gegeten van de Aldi en zag donderdag het bericht. ( werk zelf bij Aldi)
      En toen ik speciaal bij de jumbo kwam voor mijn corned beef bleek dat die dus ook eruit was...🙈

Theezeefje die kans is zeker aanwezig, ik doe meestal boodschappen bij de jumbo. Maar goed, de laatste echo was helemaal in orde, dus het zal bij mij persoonlijk wel loslopen (en ik eet ook erg weinig vleeswaren), maar je zou maar net die vrouw zijn waarbij het daarom wel mis ging...