[verwijderd] Ik moet zeggen dat ik het anticonceptie verhaal ook wel lastig vind ivm het geloof. Nu zorgen we er min of meer voor dat ik niet zwanger raak. En is dat de bedoeling?!
Ik kan je geen tips geven over een vierde kindje, maar wil hier toch even op reageren. Zoals je misschien weet ben ik ook christen. Het idee dat je geen ac zou mogen gebruiken vind ik echter altijd zo belachelijk! Ik had het hier een keer over in een christelijke groep, waar ook veel mensen vonden dat ac niet mag, omdat "kinderen een zegen zijn die God geeft." Er was toen een vrouw die zei: "ik was nummer 9 in een rij van 11, bij ouders die het allemaal totaal niet aankonden. Dan piep je wel anders!" 😥
De kinderen die we al hebben, zijn aan ons toevertrouwd door God, om er goed voor te zorgen. Bij het maken van keuzes moeten we m.i. eerst onze verantwoordelijkheid nemen m.b.t. het welzijn van de kinderen die we al levend rond hebben lopen. Als jullie graag een vierde kindje willen moet je daar vooral voor kiezen en ervoor gaan hoor, maar voel je alsjeblieft niet schuldig of bezwaard om ervoor te kiezen om het bij drie kinderen te houden en ac te gebruiken.