Mijn oudste van 7 is sinds het schooljaar is begonnen boos. Ze gedraagt zich kinderachtig, is soms heel brutaal en maakt problemen van niets. Op school gaat het goed, ze heeft veel vriendjes en een leuke juf, werkjes gaan ook goed. Maar thuis bepaalt ze de sfeer zo. Echt mokken, ruzie zoeken met haar zusjes, zelfs met de jongste van 2. Het is heel moeilijk om haar uit zo'n bui te halen, als ik tegen haar praat of iets uitleg doet ze net of ze me niet snapt en stelt ze rare vragen. Heel onherkenbaar. Waar komt dit vandaan? Enig idee?

• Luuz hebben hierop gereageerd.

Nescio geen idee wat het is. Maar zooooo vreselijk herkenbaar! Mijn dichter van 7 is hondsbrutaal (ik heb geen lΓ©ven hier! Ik mag nooit iets! Ik vind jullie allemaal stom! Ik luister niet meer!) enzovoorts enzovoorts......

vreselijk. Ik lees dus graag mee haha. Mijn oudste zoon wordt in december 10 en daar merk ik wel pre-puberend gedrag af en toe. Maar hij is met zijn adhd en ass veel voorspelbaarder in gedrag en voor mij makkelijk te voorkomen of om te buigen. Ik herken dus helemaal niks van hem in het gedrag van onze diva. Ik ben duidelijk en consequent en tolereer bepaalde dingen echt niet van haar.
    Vaak laat ik haar even uitrazen en blijkt na een tijdje dat er wel iets achter zit (druk op school, gedoe met een vriendinnetje, taak niet gekregen etc). Ze zegt sorry en dan is weer een tijdje klaar.

Ik hou mijn hart vast voor de echte puberteit πŸ˜‚

• [verwijderd]

Ah mijn 7-jarige dochter mag ook bij de club

πŸ™‹β€β™€οΈ
    Oke, ze is net 8 geworden maar herkenbaar.

Niet leuk, maar de like voor de herkenbaarheid. Ze was uiteindelijk niet lekker dus misschien verklaart het dat ook.

Ik wil haar helpen, maar weet niet goed hoe..

Ik verkeerde echt in de veronderstelling dat kinderen van 7 de leukste/makkelijkste kinderen zouden zijn...

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Vulpen 🀣 ze worden alleen maar steeds lastiger. Het goede is, volgens mijn moeder dan, als ze volwassen zijn kan je er weer normaal mee praten 😝