Deze is er ook nog niet.
Zelf moet ik echt álles nieuw. Alleen een ledikant hebben we nog waar de jongste nu nog in slaapt, wel omgebouwd tot peuterbed natuurlijk. Ik ben me een beetje aan het oriënteren op mp, het is toch sowieso onze laatste baby en 2e hands is vaak niks mis mee. Nu zit ik eigenlijk vooral naar kinderwagens te kijken. Ik zie dat er op mp nog best veel voor gevraagd wordt, oké het is een bekend merk maar het is ook gebruikt. Voor de bedragen die ik voorbij zie komen kan ik ook een nieuwe set kopen, weliswaar een goedkoper en minder bekend merk, maar wel nieuw. Ik had bij bol van tectake gezien en de reviews zijn eigenlijk ook wel goed. Dan heb ik voor nog geen 200 euro een complete set. Enig nadeel, de maxi cosi past er niet op. Die moet ik ook nieuw.... Autostoel ga ik 2e hands dan weer niet aan beginnen, gewoon omdat je niet weet wat er mee gebeurd is en die moet toch echt veilig zijn. Wat zouden jullie doen wbt kinderwagen, bekend merk 2e hands van mp, of voor datzelfde geld een splinternieuwe maar van een goedkoper/ onbekender merk?

• [verwijderd]

Wij zijn met Robbie voor een bekend merk 2e hands gegaan.
    We hebben toen allerlei kinderwagens geprobeerd en de merkloze waren vaak zwaarder, voelde minder degelijk aan, waren niet met 1 hand te sturen, mega lastig in te klappen, (lelijk), of maar 50 euro goedkoper of zo. Je hoorde het frame al piepen als je er naar keek zeg maar. De heeeeele dure aka Bugaboo en Joolz en zo hebben niet eens geprobeerd. Die vielen sowieso buiten ons budget, ook 2e hands.
    Wij zijn uiteindelijk voor een Stokke Scoot gegaan. Nieuw 500 euro of zo, wij hebben hem toen voor 200 overgenomen.

Over een paar maanden maar eens kijken of hij het nog doet 🙂

Ik heb toen gewoon wat gekeken op marktplaats en FB marktplaats. Mijn enige eis was zo ongeveer dat de kinderwagen nog schoon was en nog stevig. Ik was wel heel kriegelig met de meeste kinderwagens. Maar kwam er eentje tegen die er echt nog mooi uit zag. Een afspraak gemaakt om te kijken en hij zag er net zo uit als op de foto's. Die hebben we dus meegenomen.
    Dat was een mutsy en die heeft ons 50 euro gekost. Dan had ik een onderstel, de kinderwagenbak en het zitje.
    Uiteindelijk heb ik later nog aan adapters kunnen komen omdat mijn moeder voor bij hen een kinderwagen heeft gekocht voor 125 euro. Ook een mutsy, maar daar zat iets meer bij. O.a de adapters.

De kinderwagen is hartstikke fijn in gebruik.

• [verwijderd]

Soturi wow 50 euro! Nice catch!

Cactusje

Ik heb toevallig vandaag dingen apart gelegd om weg te geven, zoals zo’n winterzak voor in de maxicosy, dekentjes, lakentjes, slaapzakjes. Heb je daar belang bij? Mag je zo hebben, dan stuur ik een doos met spullen naar je op. Weet je het geslacht?

1986Lynn
          Nee geslacht is voor nu nog onbekend, ik heb trouwens nog op zolder zo'n heerlijk warme wikkeldeken die in de maxi cosi kan bedenk ik me nu. Die heb ik in de doos met bewaar spulletjes van de jongste gestopt.

Cactusje

Mocht je een doos met babyspullen willen ontvangen, dan stuur je maar een berichtje 🙂 doe het graag

1986Lynn
              Vind het een heel lief aanbod! Maar ik zou mij er persoonlijk beter bij voelen als je je spullen weg geeft aan iemand die zelf de financiële middelen niet heeft.

Ik denk dat ik voorlopig mp in de gaten hou voor een zgan kinderwagen van een bekend merk. Schoonouders delen tegenwoordig autostoeltjes uit bij nieuwe kleinkinderen dus wij mogen er ook vast 1 uit zoeken.

Ik zou voor bekend merk gaan, en dan tweedehands. Wij hebben veel wagens uitgeprobeerd en die goedkopere merken zijn het allemaal net niet. Een vriendin van me, die moest bij ieder kind ook een nieuwe goedkopere kopen, want er ging altijd een hoop stuk. Ik denk dat ze meer kwijt is geweest totaal dan wij. Beetje goedkoop is duurkoop. Hoewel het bij jou maar voor 1 kindje nog maar mee hoeft.

Maar je zou bij Babypark/ prenatal gewoon eens kunnen testen?

[verwijderd]
              Ja ideaal was dat. Geen rare vlekken, niks in de bekleding. Geen idee of het bij iedere kinderwagen kan. Maar de hele bekleding kan er ook af. Dus het geheel van te voren nog uitgewassen. En ik had een lekker frisse kinderwagen.

Ik heb bij de 3e een baninni maxim gekocht. Onbekend merk maar nog sterfs erg blij mee. Zelf voor 2 kinderen gebruikt en nu is hij bij mijn zusje.

Autostoeltje zat er bij, kan er ook makkelijk opgeklikt worden.

En wat ik ideaal vobd is dat je de bak met 2 gespen omgebouwd hebt tot zitje en weer terug.
              En dat de bak niet helemaal plat hoefde (spugers)

1 van de belangrijkste eisen bij ons was een licht gewicht omdat het vaak gesjouw is aan boord

Babykamer zou ik eerder tweedehands doen

Toch6
                  Mijn oudste gaat dan straks gewoon van peuterbed naar een gewoon bed. Ik moet dan alleen een nieuwe commode voor de babykamer.

Toch6
                  De goedkopere merken hebben op zich wel goede reviews, van jou ook een goed review dat ie nu zelfs voor een 3e kindje gebruikt wordt. Dat maakt het voor mij wel weer wat lastiger kiezen. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd om er over na te denken.

Cactusje oh dat scheelt, alleen een commode

Hij is nu 5 jaar in gebruik en moet alleen af en toe drupje olie bij de wielen doen 🙂
                    Autostoeltje was ik ook erg blij mee, daar konden ze langer in dan in de maxicosi pebble, rugvlak is wat langer. (Pebble stond er nog dus kon goed vergelijken) Wel is hij wat smaller maar ik heb geen brede kinderen dus dat was hier juist fijn

• [verwijderd]

Cactusje Ik zou gewoon eens zo'n grote babywinkel bezoeken en proberen.

Wij moeten iig een groep 0 autostoeltje. De vorige keer hadden we hem geleend van vrienden.
                    Verder hebben we weinig nodig. We hebben nog badje, co-sleeper, kinderwagen, kast, draagzak. Ik wil denk ik wel een nieuw wipstoeltje.

Echt babymeubels doen we niet echt, dat vind ik zo'n zonde van het geld. We verschonen op de bank of dressoir, kleding gaat in een gewone kast ipv zo'n raar formaat babykast. Sowieso babykamers met tierelantijntjes, naamstickers op de muur en zo,.. bah, haha 😛

22 dagen later
                    • [verwijderd]

Ik heb een outlet model mutsy gekocht. Was alleen een heel kaal model (niks erbij)

3 maanden later

Mijn lijstje wordt iig weer wat korter. Gister opgeschreven wat ik heb en wat ik nog moet aanschaffen. Gister ook nog weer een paar dingen bij wehkamp besteld dus die kunnen ook doorgestreept. Hopelijk is het dekentje wat ik besteld heb naar mijn smaak, ik heb sowieso die van mijn oudste nog liggen.
                    Nu moet ik nog:
                    Wagen
                    Maxi cosi
                    Mutsjes
                    Sokjes
                    Lakens voor ledikant
                    Borsteltje + kam
                    Shampoo e.d.
                    Luiers
                    Vit. D
                    2 flesjes
                    Melk
                    Lampje

Man vond het een beetje gek dat ik geen badstandaard had gekocht, dus ik zei dat het badje gewoon op het aanrecht ging net als bij de jongste. Hij kon zich niet meer herinneren dat het badje toen op het aanrecht stond. Ik heb nu in totaal 4 neutrale pakjes en verwacht bij de geboorte wel weer stapels kleding te krijgen omdat we na de jongste alles weg gedaan hebben. Zo niet is het ook weer zo bij gekocht, verschillende winkels dichtbij. Ik heb verder ook nog niks gehoord van mijn schoonmoeder over een maxi cosi, heb er hier en daar wel op gehint de ene waar duidelijker dan de ander, maar ik wacht het nog een paar weken af en dan bestel ik er zelf wel 1. En over een paar weken natuurlijk mijn koffer voor het ziekenhuis inpakken en klaar zetten.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Cactusje Bij sommige wagens “krijg” je ook een maxi cosi. Kun je ook nog naar kijken. Zelfs de Lidl heeft nu een wagen.

En ga je flesvoeding geven? Want dan hoeft vit D toch niet. Die zit er al in verwerkt.

Meca
                        Vit. D moet altijd.. vit. K hoeft dan niet.
                        Die van Lidl e.d. had ik idd gezien, ik wil graag de maxi cosi zelia, daar bouw je de reiswieg om naar zitje. Die wagen kan ook ingeklapt worden met zitje erop en de prijs is ook nog leuk voor een nieuwe. De goedkopere sets inclusief autostoeltje staat me toch ergens tegen, al heb ik er wel over nagedacht. Ik vraag me dan vooral bij het autostoeltjes af hoe veilig die nou echt zijn als je voor 250 euro een complete wagen hebt met stoeltje. Ik zit dan met de zelia alleen ik dat er wel zelf een matrasje in moet doen.