Marshmallow Mijn dochter was ook altijd een enorme koukleum. Het is hier gelukkifg echt wel beter sinds ze onder een dekbed ligt. Toen ze daar te jong voor was had ik altijd van die dikke pyjama's van velours/fluweel. (En romper met lange mouwen.) Ik had ze altijd van dit merk, maar je ziet ze soms ook wel an andere merken: https://nl.okaidi.be/babymeisje/pyjama-2
Als er geen voetjes aan de broekjes zaten, deden we onze dochter ook sokken aan. En dan vervolgens in een dikke winterpyjama met lange mouwen.
En vervolgens legden wij er dus wel nog een wollen deken (of 2!) overheen. Onze dochter kroop ook haar bed door. Wij hadden daar een oplossing voor bedacht die eigenlijk niet mag: fixeren. Ik naaide een hydrofieldoek aan het voeteneind van de slaapzak. Die doek stopte in bij het voeteneind van het matras in (ik liet wel een klein stukje vrij, zodat ze enige bewegingsruimte had). Vervolgens ging de deken eroverheen. Ik vond dit nooit een fijne oplossing, maar anders had ze het zo koud dat ze er niet van kon slapen.