Dochter wordt nu al een week lang tussen 4-5 uur wakker. En gaat dan in bed liggen schreeuwen 😩 Wij worden nu toch echt moe, dus vanaf welke leeftijd zou je kunnen beginnen met een slaaptrainer. Ter info, dochter wordt in december 2 (en we gaan ook proberen het middagslaapje wat in te perken in de hoop dat ze dan 's nachts langer slaapt). Ze gaat nu meestal rond 7 uur - half 8 naar bed, van later wordt ze ook niet gezelliger.

• [verwijderd]

Het klinkt misschien stom, maar heb je haar wel eens uitgelegd dat het kan gebeuren dat ze 's nachts wakker wordt en dat als dat gebeurt, ze gewoon rustig moet blijven liggen en verder gaan slapen? Bij ons was dat het euvel. Toen we dochter dat uitlegden zei ze "ok" en vanaf toen ging het goed! 🤐

Slaaptrainer heb ik geen ervaring mee, maar wilde je deze tip niet onthouden.

[verwijderd] zal ik ook proberen als het vannacht weer feest is. Meestal vind ze de aandacht vooral erg gezellig, maar niet geschoten is altijd mis

Hier waren dochters geloof ik iets ouder toen wij een lampje aanschaften. Wij hebben gewoon een lampje op een tijdschakelaar gedaan. Vooral de jongste wilde dan gewoon gezelligheid maar bleef wel op haar kamer. De oudste ging ook echt naar beneden, hoe vaak mijn man zich smorgens vroeg wel niet suf geschrokken is dat ze plotseling voor hem stond... Ze moesten er even een paar dagen aan wennen en toen ging het goed. De jongste heeft hem nu nog, straks als ze op school zit houden we hem wel voor het weekend denk ik.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bij mijn zoon ging de slaaptrainer pas echt wat doen toen hij rond de drie/drie en een half was.
    Als je er één aanschaft, kijk dan even goed bij de reviews. Sommige maken geluid, waar je kind wakker van kan worden, terwijl ze misschien net een keer langer slaapt. (Openklappende oogjes van schaap slaaptrainer bijv. )

Hier met 3 begonnen. Na een jaar maar de conclusie getrokken dat het niet helpt...

Rietjesbeker Haha, sorry! Maar hier is het tussen 6 en half 7, dat is gelukkig niet tussen 4 en 5. Ik zou er als ik jou was vanuit gaan dat het een fase is en de tijd voor slaapje inkorten of afschaffen.

Hier was de middelste twee, maar het hielp totaal niet...
      Geaccepteerd en nu met vier jaar wordt hij rond kwart over zes, half zeven wakker. Het wordt steeds beter 🙂

De oudste was 2,5 en het werkte direct perfect. Hij bleef netjes in bed tot zijn oogjes open gingen en riep dan zelfs mama het schaap is wakker.

maar ik heb geen illusies dat het bij mijn jongste ook werkt hoor😂

Met 3 jaar hebben wij onze dochter er één gegeven en dat werkte wel redelijk. In het begin nog wel regelmatig terug gestuurd met de boodschap "als je aap zijn oogjes open heeft mag je bij ons komen".
      Maar nu met mijn zoontje(2,5) heb ik niet het idee dat dat gaat werken. Meestal als hij 's nachts wakker wordt ga ik er maar gewoon naast liggen tot hij weer slaapt.

Bedankt voor de reacties. Mijn conclusie is dan dat ze nu waarschijnlijk nog te jong is, maar over zo'n 9 maanden, of op het moment als ze over moet naar een bed ipv ledikant, het wel te proberen is. Ik ben vannacht 2x naar haar toe geweest om te zeggen dat ze nog moest slapen (de eerste keer heel vriendelijk, de tweede keer iets minder) en dat hielp for mijn verbazing ook. Ze heeft tot half 7 geslapen 🥳

Rietjesbeker fijn!
        Hier was een peuterbed trouwens de oplossing (tot mijn verbazing). Met 20 maanden overgegaan en nooit meer gedoe gehad met slapen. Laatst noodgedwongen in dr oude ledikant geslapen en t was meteen bal...