Vraagje
We wonen nu 16 jaar in een nieuwbouwhuis. We zijn de eerste bewoners. De keuken, badkamer, vloer boven enzo zijn dus allemaal 16 jaar. Het kan allemaal nog wel maar het zal binnen een paar jaar toch vervangen moeten worden. Verder ben ik ook totaal uitgekeken op de meubels (ook 16 jaar behalve de bank en eetkamerstoelen die zijn tussendoor al een keer of 2 vervangen). De gordijnen zijn ook wel aan vervanging toe evenals de laminaatvloer boven.
Als ik alles een beetje bij elkaar optel dan kom ik op een enorm bedrag uit wat dat gaat kosten. We hebben het er over gehad of verhuizen niet gewoon goedkoper is maar ook in een ander huis kom je dingen tegen die je niet mooi vindt of die vervangen moeten worden. We hebben dus besloten om hier te blijven.
Hoe zouden jullie die aanpakken in welke volgorde. Ik heb wel al besloten dat wanneer de badkamer en toiletten gedaan worden we wel op een bungalowpark in de buurt gaan zitten
Ik kom er niet echt uit wat nou de handigste verdeling is. Alles tegelijk kan niet financieel gezien, heb geen geldboom. De vloer boven gaat iig pas na de badkamer vervangen worden ivm evt beschadigingen tijdens de verbouwing. Denk dat wat kosten betreft de badkamer en toiletten het duurste zullen zijn (tenminte wat ik zo om me heen hoor).
De jongste is 5, ze kleurt bv nog graag en soms komt er dan wel eens stift of pen op de tafel. Nu niet erg als het er niet meer af gaat maar bij nieuwe meubels is dat zonde. Gordijnen wil ik pas na de meubels doen. En zo blijf ik in kringetjes ronddraaien.
Keuken is dus ook 16 jaar maar nog niet versleten. Er hangen geen kastjes scheef ofzo. Heb toevallig vorig jaar een nieuwe combi-oven erin gezet omdat de vorige stuk was. Er zit ook een afwasmachine in die nog niet zo oud is. Dus de noodzaak is ook niet echt aanwezig.
Zouden jullie eerst doorsparen en dan toch alles tegelijk doen? Of dingen gaan verbouwen terwijl het nog niet echt nodig is enz. En hoe financieren jullie alles? Sparen jullie alles bij elkaar of lenen jullie? Sluit je een 2e hypotheek af?