Ik las van de week over 'ask for angela' dat BNN nu ook in Nederland aan het lanceren is.
Wat vinden jullie van dit initiatief? Zelf vind ik het goed dat het bestaat, maar ook een beetje triest dat het moet.
Maar ik hoop wel dat het aanslaat, het is fijn om te weten dat je een escape hebt op het moment dat dit nodig blijkt te zijn. En ik hoop ook dat ouders (en nu even met name meiden die wellicht eens om Angela moeten of willen vragen) hun kinderen opvoeden dat ongewenste aandacht echt ongewenst is. Zodat we dit later hopelijk niet meer nodig hebben.

Lees over Ask for Angela: https://www.bnnvara.nl/makehollandgreatagain/artikelen/doe-mee-aan-askforangela

Ik had er al eerder over gehoord en ik vind het een goed iets. Hopelijk slaat het aan 😊

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik was er al mee bekend maar wat ik me nu wel afvraag, als je niet in staat bent om tegen een bartender te zeggen "help mijn date is een creep" omdat hij bijvoorbeeld vlak naast je staat, of het dan nog wel zin heeft om te vragen naar Angela als iedereen door deze campagne de betekenis kent, dus óók de creep naast je?
Ik ken dit initiatief van posters die op de vrouwentoiletten hingen en het de bedoeling was dat de achterliggende betekenis een beetje geheimzinnig bleef. Die kracht raakt wel verloren door deze campagne, en dat vind ik een enorme misser.

Ik denk niet dat dit gaat werken als het zo bekend word inderdaad. Een codewoord is dan geen code meer en je kan net zo goed zeggen wat er aan de hand is. En aan de andere kant vraag ik me af of het bekend genoeg wordt dat barpersoneel ook echt weet wat ze ermee moeten. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit een succes wordt.

[verwijderd] Juist! Ik kende het ook al, maar op deze manier werkt het toch niet meer..? Dat frustreerde mij al een tijdje.

Sevenof9
      In het buitenland, Engeland en Australië geloof ik, is het al vrij bekend. Ik las van de week een verhaal van een dj die in een club draaide waar ook een meid naartoe kwam om om Angela te vragen. De dj schreef blij te zijn er van gehoord te hebben. Hij heeft haar meteen bij zich gehaald en de beveiliging een uber laten bellen zodat ze veilig weg kon, toen de date terugkwam van de wc was ie zo boos dat ze weg was dat hij buiten gezet moest worden omdat hij ook agressief werd.

Ik vind het triest dat het blijkbaar nodig is.

Cactusje maar ze kon toch ook gewoon om beveiliging vragen ipv om angela? Wat is dan de toegevoegde waarde?

Ik vind het een goed initiatief! Je zou dan ook op de wc een poster kunnen houden met de naam van “hun” Angela. Je hoeft dan niet overal die naam te gebruiken want dan valt het inderdaad wel op.

Sevenof9
          Had vast ook gekund. Waarom ze naar de dj liep stond er niet bij. Misschien was hij de eerste die ze zag toen die date naar de wc ging.

Ik ken een Angela die een bijbaantje heeft in de horeca. Goed dat ik dit hier lees. Ik kende het namelijk niet. Dus fijn om te weten voordat ik een keer per ongeluk heel naief vraag of Angela er die dag is 😅