Mijn kinderen eten met ontbijt meestal muesli, brinta of volkoren cornflakes (ze mogen altijd kiezen). Vervolgens gaan ze naar school en hebben in de kleine pauze fruit en een klein koekje. En in de middag doe ik brood met een bakje komkommer, wortel, tomaat. Tot nu toe heb ik er geen klachten over gekregen.. Overigens doe ik er geen koelelementen in, koud brood lijkt me niet zo lekker.

• [verwijderd]

Waarom is het sneu om brood te eten? 😊

• [verwijderd]

Ik heb in het onderwijs gewerkt (alweer 8 jaar geleden) en wellicht is dat inmiddels heel anders, maar ik zou daar als juf wel raar van opkijken haha 😉 En wellicht leerlingen ook.... dus daar zou ik dan wel even rekening mee houden, dat dat ook voer voor pesterijen kan worden.

• [verwijderd]

Wat doe je jezelf allemaal aan joh? Wat een werk zeg, iets speciaals eten ze maar in het weekend of op een woensdagmiddag.
        Hier mogen ze blij zijn als er afgewisseld wordt tussen broodjes of boterhammen, ik ga echt niet 's ochtends vroeg een ei staan bakken! Het enige wat ik voor half 9 in de keuken te zoeken heb is het koffieapparaat 😆

Als je echt los wil zou je ook hartige muffins kunnen maken of frittata of quiche. Dat neemt ook wel fijn mee. En je kunt redelijk zelf bedenken wat je er in gooit (pintrest is wat dat betreft ook een bron van inspiratie).

Maar ik denk dat als dochter zo ver is, ze het gewoon moet gaan doen met een boterham 😝

Hier eten ze als ontbijt meestal havermout met fruit, en dan op school brood, fruit, rauwkost en een paar nootjes of olijfjes ofzo. Soms een wrapje met houmous en rauwkost. Daar kan ik voldoende mee variëren én ze vinden het lekker.

[verwijderd] check! Hier in principe zelfs hetzelfde beleg 2 of 3 dagen per week, niet teveel nadenken in de ochtend...

Als je zoekt op bento box kun je ook veel inspiratie vinden. Nou hoef je bij een groep 8 kind denk ik niet meer aan te komen met figuurtjes, maar geeft wel een idee van wat er allemaal in een lunchtrommel kan.

Hmm ik voel me best een loeder dan. Hij krijgt 5 dagen brood mee haha. 3 dagen voor 10 uurtje fruit (aardbei, mango, druiven, appel of banaan) en 2 dagen een “gezonde”” koek (wat dat ook mag zijn haha) en voor lunch eet hij maar 1 boterham met wat rauwkost of fruit of iets van ei nootjes olijven kaasje en worstje. Drinken water.

Overigens is hij 5 en heb ik wel geprobeerd met poffertjes wraps omelet etc maar dat krijg ik allemaal gewoon weer mee terug.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder Als je brood koelt wordt het ook sneller oud.

Mijn dochter is dol op brood en heeft een hekel aan wraps, salades, rouwkost, musli, crusli en alles wat ik nog meer zou kunnen bedenken. Bovendien kan ze slecht omgaan met veranderingen, dus ik denk dat ze zou flippen als ze op een dag haar broodtrommel opendoet en er iets anders in zit dan brood. Dus ik hou het lekker makkelijk bij brood. 👍🏻 Wel krijgt ze elke dag een extraatje voor na het eten, wat ze zelf heel schattig haar lekkerheidje noemt. Een knijpfruitje, een maiswafel, wat noten of rozijnen, een eierkoek, een plakje ontbijtkoek. Het lekkerheidje wisselen we wel af.

Edit: Ik zie ook echt niet in wat er zielig aan is om elke dag brood mee te krijgen. Ik eet ook elke dag brood bij de lunch. Niks mis mee.

Ik geef regelmatig wraps mee of pasta salade en als we dag ervoor pannenkoeken hebben gegeten een pannenkoek.

[verwijderd] maar met deze temperaturen durf ik geen vleeswaren of salades van half 9 tot 12 uur in een rugtas te laten zitten voor hij gaat eten.

Nou ik wel hoor. Daar krijgen ze echt helemaal niks van. Ik doe mijn eigen lunch op kantoor ook niet in de koelkast.

[verwijderd] Behalve wat je jezelf aan doet, wat doe je zijn toekomstige vriendin/vrouw wel niet aan? Bedoel het niet vervelend hoor @[verwijderd], maar sta je daar wel eens bij stil? Waarom maak jij eigenlijk zijn brood nog als hij in groep 8 zit? Die jongen is al gewend aan een brandschoon huis, alles wat voor hem gewassen en gestreken klaar ligt, een gewone boterham is niet genoeg als lunch blijkbaar.. Is dat wel wijs allemaal..?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Jessie80 check! Hier in principe zelfs hetzelfde beleg 2 of 3 dagen per week, niet teveel nadenken in de ochtend...

Hier ook. Een klasgenootje van M heeft een levensbedreigende allergie waardoor veel beleg al afvalt, dus de keuze is beperkt. Daar bovenop alle lussiknie's en het feit dat ik zelf over mijn nek ga van de geur van salami, dus meestal varieert het tussen kaas of worstsoorten. Over koel houden heb ik überhaupt nog nooit verder nagedacht behalve: gooi je tas in de schaduw in plaats van in de volle zon.

[verwijderd] mijn overburen geven hun kinderen ook sushi mee, of iets van groente met rijst ofzo. Die eten vrijwel geen brood. (Zijn veganistisch)

• [verwijderd]

Robije Nou ja, misschien is dat mijn bekrompenheid, maar los van diëten of allergieën vind ik het gewoon wat raar en overdreven en een beetje verwend overkomen als je je kind sushi en complete pastasalades gaat meegeven. Maar da's mijn mening.

Wij eten ook zeker niet elke middag brood. Als N. naar school gaat zou ik dus ook telkens wat anders in zijn broodtrommel doen. Nu maak ik vaak, poffertjes,pannenkoeken,wraps met bijvoorbeeld zalm, broodjes met gekookt ei, kaas en ham, roerei met veel ui, ( dat is echt lekker. 🙈) Fruit salade ( allemaal soorten meloen met een beetje citroen en feta en zwarte olijven) Je kan ook de avond ervoor een ciabatta beleggen met pesto, plakjes tomaat, olijven, ham en noem het maar op. Dan in de oven leggen en de volgende dag koud mee geven. En broodjes warme of gebakken beenham met dillen mosterd saus en sla mag absoluut niet vergeten worden in dit huishouden. 😬

Sushi rijst, wraps, pannenkoeken en poffertjes, daar zitten allemaal wel erg veel koolhydraten in. (En Ciabatta is echt een koolhydraten bom.) Want dat is allemaal wit meel/witte rijst. Dan is een volkoren boterham met kaas en wat rauwkost echt een stuk gezonder. Wel wat minder hip natuurlijk.

iMoeder ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat soms niet kan? Als je voor de rest gewoon gezond eet is er niets aan de hand.

iMoeder Ik was laatst tijdens de middagpauze op school, en hier is het dus echt 99% witter-dan-witbrood... zitten die van mij daar met hun dikke, volkoren boterhammen 😃 Maar ja, wit is lekker, het vult alleen voor geen meter. Daar kunnen ze er hier zo 8 van achter elkaar eten en dan hebben ze een half uurtje later weer honger.
                    Wraps geef ik wel eens mee, maar dan ook een volkoren-variant (die zijn súper lekker!).