Onze 2 jarige zoon is zonet in een restaurant gestoken door een wesp in het hoekje van zijn oog. Het is dus niet mogelijk om dit uit te zuigen of er iets van ‘prik weg’ oid op te smeren. Zouden jullie het gewoon even aanzien of nog iets anders specifieks doen? Hij trilde en rilde eerst van de schrik en huilt nu nog af en toe, maar is verder wel rustig.
Wespensteek in ooghoek
Ik zou toch even de hap bellen voor advies.. want in je ooghoek is wel een rot plek. Je kan denk ik niks , maar je wilt ook geen risico lopen. (Ik ben laatst in m'n vinger gestoken en had wel flinke zwelling, wat heel normaal is, maar bij je oog lijkt me dat vervelender).
Arm mannetje! Doet echt super pijn!
Is hij al eens gestoken of is dit de eerste keer?
Je kan het wel even koelen. Als het dik wordt kun je altijd even bellen maar ik denk niet dat ze er wat aan kunnen doen. Het moet natuurlijk geen schade opleveren maar een zwelling is denk ik hetzelfde effect als een blauw oog.
Dit is de eerste keer dat hij gestoken is.
We hebben in het restaurant er even een ijsblokje tegenaan gehouden. Het is nu wel gezwollen en wat rood en dan de vlek wittig. Ik denk zelf ook dat ze er verder niets mee kunnen
Ze kunnen eventueel anti-allergie medicatie voorschrijven. Maar als hij er niet extreem op reageert, dan is dat niet nodig. Goed in de gaten houden en koelen inderdaad!
En is heel pijnlijk inderdaad. Sterkte!
Jeetje, wat een nare plek zeg. Veel tips zijn al gegeven, sterkte voor je zoontje!
Wat een rotbeesten zijn het ook! Veel sterkte, voor je zoontje en voor jullie. Goed koelen en kijken of de plek niet veranderd of opeens gaat zwellen.
Mijn dochter is ook in haar vinger gestoken een paar weken geleden. Die schrik... ze heeft er van moeten overgeven. Elke wesp die nu bij ons binnenvliegt, gaat er meteen aan.
Hoe is het met je zoontje?
De plek is uitgezakt onder zijn oog, het is dik/opgezwollen, maar hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Hij heeft de wesp niet gezien denken wij, dus hopelijk daarvoor geen angst.