De bevalling in het 'kort' (maar langer dan 5 regels). Ik werd iets voor 3 uur wakker met de gedachte 'huh, dit lijkt bijna op een wee'. Naar de wc geweest en proberen weer te slapen, maar dat lukte niet. Om 4 uur mijn man wakker gemaakt, ik had toen elke 15-20 minuten een wee van een minuut ongeveer. Omdat dochter ook snel kwam na de start van de weeΓ«n hadden we een vlot beladvies, dus meteen vk gebeld. Die was er half 5 ongeveer, ik had toen om de 5 minuten weeΓ«n en 3 cm ontsluiting.
Mijn schoonouders gebeld voor opvang dochter en zodra ze er waren (10 minuten later) naar het ziekenhuis. Daar waren we 5.20 ongeveer. Op de verloskamer nog even onder de douche gestaan.
Om half 7 hield ik de weeΓ«n niet meer staand en bleek ik al op 9 cm te zitten. Nog twee weeΓ«n later heeft de vk de vliezen gebroken. Ik wilde naar handen en voeten positie draaien, maar ben niet verder gekomen dan mijn rechterzijde. Ik heb mijn man in een houdgreep vast gehad terwijl ik hard in zijn (nieuwe) trui beet. Dat hielp namelijk enorm π¬
En toen was om iets over half 8 zoon geboren. Zijn eerste activiteit was mij onder plassen (en even later ook poepen), na een klein half uurtje begon hij al te drinken, dus alles werkte prima. We mochten snel weg en iets voor 11 uur waren we weer thuis.
Ik heb wel twee hechtingen (en een prachtige aambei erbij) maar voel me verder prima.
En ja, hij was gisteren kennelijk gewoon aan het rekken naar de uitgang π€£