De vk is geweest, mijn bloeddruk was nog steeds mooi laag en het hartje klopte mooi sterk. Ze zag me krabben aan mijn hand en dat moet ik wel goed in de gaten houden dat het niet erger wordt of uit breidt. Omdat ze me op meer plekken zag krabben gaat ze nog even overleggen met collega of ik voor de zekerheid bloed moet prikken. Het licht in m'n hoofd zijn zei ze over dat zij denkt dat het de belasting op mijn lichaam is. Wel opletten voor hoofdpijn, sterretjes zien en strakke band gevoel. Omdat de baby wel over de dag heen genoeg op zich beweegt maakte ze zich daar ook geen zorgen om, het is eigenlijk vooral dat de bewegingen minder heftig zijn. Het vocht in de voeten vond ze ook niet meteen zorgwekkend, waarschijnlijk ook omdat de rest van de controle goed was. Ze vroeg ook of ik een ctg zou willen, dat lijkt me niet nodig anders had ze het wel geadviseerd om naar het ziekenhuis te gaan voor een ctg ipv vragen of ik het wilde. Het advies was zoveel mogelijk rust houden en de jeuk e.d. goed opletten ook omdat de harde buiken steeds vaker komen. Dat kan natuurlijk gewoon bij het termijn horen of teveel belasting terwijl ik me al niet zo druk maak.
Ik ben bijna klaar met typen en ze belt terug dat ze toch graag mijn bloed wil laten prikken. Ze stond alweer voor de deur met een lab formulier zodat ik morgenochtend meteen kan laten prikken. Als de uitslag goed is hebben we een mooie basiswaarde voor het geval het nog een keer moet als de jeuk erger wordt zegt ze.