Wij hadden een Chinese man voor Duits, en we hadden een deal met hem gesloten: als wij Bossche bollen voor hem zouden meenemen kregen we een les Chinees. Ik vind het jammer dat ik de inhoud zelf niet meer weet, maar herinner me wel dat ik die les geweldig vond. Iedereen was altijd een beetje bang voor hem, maar tijdens de Chinese les hingen we aan zijn lippen.
Het jaar daarop hadden we trouwens een Poolse lerares voor Duits, en hoe aardig ze ook was, ze had gewoon geen gewicht in mijn klas. De les dat mijn klasgenoot vuurwerk had afgestoken in het lokaal zal ik ook nooit meer vergeten.
Onnodig om te zeggen dat ik Duits heb laten vallen zo snel als ik kon, ik heb geen woord geleerd in die 2 jaar. Als ik examen had moeten doen daarin was het half Chinees en half Pools geworden.
Over het algemeen zou ik kiezen voor Engels denk ik. Levensbeschouwing vond ik ook altijd wel interessant, had toen al interesse in andere culturen en geloven. Of Friends kijken en analyseren voor CKV, of Tarantino's werk bestuderen..