Ik zou veel boeken meenemen en creatieve dingen zoals een mandala kleurboek/ander kleurboek voor volwassenen en de kleurtjes natuurlijk. Kun je wel je dingen opladen daar? Dan zou ik ook iets meenemen waar veel muziek en films op kunnen.
Wat neem jij mee naar een eiland?
Ik zou een hele stapel boeken meenemen en wat puzzelboekjes.
Verder zou ik er heerlijk (bij)slapen!
Misschien een schetsboek en wat potloden? En inderdaad lekker veel slapen Zelf zou ik ook gaan sporten dus daar zou je wat voor mee kunnen nemen. Yoga matje,koelflesje voor koud water dat soort dingen. Yogaboekje met oefeningen is ook een optie.
Een hangmat om helemaal niks te doen.
Voor de jongste stapeltoren die je ook als bakjes voor in het zand en water kunt gebruiken en zn muziekcenter
Voor de oudste waterverf, penselen en veel schetsblokken met wat potloden en ministeck.
Voor samen, zakje met duploblokjes en een klein plaatje.
Moet goedkomen dan
Badkleding! Boeken, muziek.
[verwijderd]
Mijn ereader (en powerbanks).
Verder potloden en kleurboeken, badpakken en lekker veel zwemmen daar.
De kinderen kunnen zich langere tijd vermaken met de legobak, maar dat is zo lastig meenemen.
Ligt er een beetje aan wat de voorzieningen zijn op het eiland.
eerste wat in me opkomt is eten Geen idee of er eetgelegenheid is daar
Voor de kids wat speelgoed voor in het zand en een bak duplo en de ipad
Voor mij een stapel boeken of ik moet een e-reader overwegen.
Boeken, studie materiaal om iets te leren anders ga ik mij vervelen, tekenspullen, gitaar en dan echt zelf leren spelen .
Een goeie grote tent met toebehoren en eten en drinken.
Gereedschap en touw
Op basis van alleen de titel wilde ik antwoorden: een leuke man.
Maar aangezien de kinderen er dus ook bij zijn, denk ik dat ik toch maar ga voor muggen spray (mam! Ik heb een muggenbult!), speelgoed (mam! Ik weet niet wat ik moet doen!) en genoeg te eten + drinken (mam! Ik heb trek!). Voor mezelf een boek.
[verwijderd]
Ik laat de kinderen thuis en geniet even van de rust.
Eten en drinken en een goeie tent met slaapplekken. En survival mes en survival boek met wat je kan eten enzo!
Okee, misschien neem ik dit te serieus, maar volgens mij gaan jullie allemaal dood.
Niemand neemt iets mee om zeewater te zuiveren tot drinkwater? Dat zou als eerste in mijn koffer zitten.
- Bijgewerkt
Ja, dat bedoel ik. Je zegt "water koken". Maar welk water wilde je koken dan? Volgens mij zijn er wel een soort pannen waar je vervuild water in schept, de boel laat verdampen (op vuur of met zonnewarmte) en de waterdamp opvangt. In een gewone pan vliegt het de lucht in of valt het terug in de pan.
En op eiland ga ik ervan uit dat ik vrij makkelijk aan zeewater kan komen.
- Bijgewerkt
Wat je zelfs zou kunnen doen is een put graven op een zonnige plek, in het midden van de put een bakje zetten, omringen met verse bladeren, bovenkant afsluiten met doorzichtig plastic waar je een steen, of andere verzwaring, op legt.
Het vocht uit de bladeren verdampt, slaat neer op het plastic, glijdt vanwege de verzwaring naar het midden en drupt daar naar beneden in het bakje.
Tenminste... volgens Ray Mears kan dit. Gelukkig heb ik het nog nooit in de praktijk uit hoevrn testen
Haha ik lees echt mensen die een idee hebben van een neergestort vliegtuig ofzo, en compleet in survival modus gaan. Ik las de OP totaaaaal anders, je gaat op VAKANTIE, wat neem je mee voor je kids om te doen.
Bij een vakantie denk ik niet aan noodgedwongen survival
[verwijderd]
fafa ik ging er vanuit dat er wel iets van een hotel of accommodatie aanwezig was. Het is geen onbewoond eiland, er zijn locals dus er zal vast een supermarkt zijn.
Aanvulling op wat ik mee zou nemen: voldoende geld om niet mijn toevlucht te hoeven nemen tot het zelf vangen van vis.
- Bijgewerkt
[verwijderd] naar een eiland waar je letterlijk niets anders hebt dan de natuur om je heen
Ik haalde vooral dit stukje eruit. Als er een hotel staat, of zelfs maar een drinkwaterkraan, is dat al meer dan natuur alleen.
Maar "vakantie" spreekt dat inderdaad weer tegen
De OP is een beetje ambigue, denk ik
Ook die bekenden die geen vakantie hebben snap ik niet helemaal? Wat doen die daar dan op dat eiland??