Mijn zoon gaat na de vakantie starten in gr 3. Volgens mij zijn er meerdere die gaan starten en/of in de middenbouw zitten. Dacht misschien leuk voor een algemeen klets topic omtrent deze groepen over van alles en nog wat. Ik heb meteen een vraag, al zal dat misschien per school wel verschillen.

1. Moet je kind eigen schoolspullen hebben in de middenbouw? ☺

Mijn dochter (wordt 4 oktober 6) gaat ook naar groep 3! En meteen naar een andere school ivm verhuizing. Ik klets mee!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mijn dochter is in mei 6 geworden en start ook na de zomer in groep 3.

Bij haar op school hoeven ze niet zelf schoolspullen mee te nemen.

Leuk dames! Mijn zoon wordt dec 7, heeft 2,5 jaar gekleuterd. Hij is er ontzettend aan toe! Hij komt in een combi groep, groep 3, 4 en 5 samen(montessori).

Spannend voor je dochter @Schuurpapier. Past ze zich makkelijk aan?

@[verwijderd] heb er nog niks over gelezen. Ik vind schoolspullen kopen zo leuk haha. Maar dat is waarschijnlijk pas met de middelbare😫.

• [verwijderd]

Mijn dochter start ook in groep 3 na de vakantie!

Ik hoorde van andere moeders dat er een etui met inhoud (Maar welke geen idee) gymkleren een handdoek moet worden aangeschaft.

Ik heb zo'n sneldrogende handdoek gekocht. Leek me wel handig.

Mijn middelste start straks in groep 3 (en heeft er superveel zin in). Bij ons moeten ze dan ook sportkleren (ipv alleen sportschoenen) hebben, maar verder niets. Mijn oudste gaat straks naar groep 7, hij heeft wel een vulpen, stifte, agenda en etui nodig.
Maar ik denk dat een en ander erg schoolgebonden is. Staat het niet in het informatieboekje?

Leuk! @[verwijderd] heeft ze er zin in?

@Femkes hier werken ze met nieuwsbrieven, heb nog nooit een boekje gezien. Maar misschien horen we het in de 1ste week ofzo. Zal wel een etui ed aanschaffen.

• [verwijderd]

Louelle81 ja! Volgens mij is ze er aan toe. Maar eerst nog even op vakantie.

Leuk! Oudste gaat naar groep 4 (speciaal onderwijs, wordt in februari 8), middelste naar groep 3 in een 1/2/3 combi (versneld, wordt in januari 6).
      Hier in beide gevallen geen etui nodig volgens mij... wel gym spullen.

Zoon gaat na de vakantie naar groep 4. In groep 3 moest hij gymspullen meenemen en als je na de gym wilde douchen dan ook een handdoek. Verder mocht je een etui met inhoud meegeven maar dat was Niet verplicht alles wat ze nodig hadden was op school

Hier krijgen ze een etui met inhoud van school. Wel hebben ze gymkleren nodig, handdoek hoeft niet want hier douchen ze niet na gym.

Louelle81 ik zou geen zaken aanschaffen als je niet weet of het nodig is. Bij ons mag het in die groepen nog niet en mijn zoon zou ontzettend teleurgesteld zijn als hij de aangeschafte spullen niet pp school zou kunnen gebruiken.

Femkes Daar heb je een punt. Mn zoon zou hetzelfde reageren idd. Wacht de nieuwsbrief wel ff af.

Zo te lezen verschilt het echt per school dus🤣.

Jessie80 Hier gaat er ook hoogstwaarschijnlijk een versnelling komen. Weten alleen nog niet welke groep.

Leuk topic! Mijn oudste is in april 7 geworden en gaat nu naar groep 4 (2e leerjaar heet dat in Vlaanderen).

Vorig jaar werd gevraagd gymschoenen en een sportbroek aan te schaffen, een etui met potloden voor in de bso (op school krijgen ze al het materiaal) en een boekentas waar een a4 map in kan.

Hier kregen we een brief mee waarop stond wat nodig is en wat mag. Gymkleding is bv nodig natuurlijk, verder mogen ze een eigen etui meenemen met kleurpotloden of stiften. (Anders krijgen ze gewoon zo’n blikje van Heutink, ook prima.)
          In groep 4 moeten ze een koptelefoon hebben voor op school, ik ben wel blij dat ik er zelf een kan uitzoeken die begrensd is - anders zet mijn dochter het geluid echt loeihard.
          Oh en een 2-rings-mapje voor huiswerk, ook niet verplicht (dan krijgen ze gewoon een snelhechter).

10 dagen later

Midi is vandaag begonnen en vond het fantastisch. Maar was ook compleet uitgeput. Hij is na school gaan spelen bij een vriendje en is daar gaan huilen toen hij moest helpen met opruimen (ik schaam me kapot als ik eerlijk ben). En aan tafel en naar bed was hij ook vreselijk. En gezien het feit dat zijn zusje ook verschrikkelijk slecht luisterde, was het bij ons een ouderwets vervelende avond.
          Ik kan het me nog herinneren bij de oudste. Die was ook gesloopt de eerste weken, veel meer moeite mee dan toen hij begon met school. Dus verder maar even proberen wat prikkels te voorkomen. En ik ben opeens heel blij met een studiedag volgende week vrijdag!

Femkes Denk dat het misschien een beetje teveel voor hem is geweest. Net na de vakantie en nieuwe groep. Wel fijn dat hij het fantastisch vond😁😁.

Hoef niet bij mn zoon te proberen om te spelen na school, geheid een overprikkeld vervelend kind. Eerst maar ff goed wennen en in een goed ritme komen. Ik hou sowieso niet van speelafspraakjes🙈🙈🙈.

Hier laatste week vakantie😥

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Louelle81 ja, was absoluut teveel voor hem. Het lastige is dat het wat moeilijk te voorspellen is momenteel wanneer het teveel wordt. Maar goed, het wordt vanzelf weer beter.