Ik vier de verjaardagen van de kinderen dan wel altijd samen met een groot feest, maar qua ruzie in de familie helaas herkenbaar. Oma (mijn moeder) wilde niet komen als mijn oom en tante kwamen. Daarnaast heeft ze ook nog ruzie met andere mensen, wat de sfeer ook niet ten goeden komt. Ik heb uiteindelijk aangegeven dat ik het leuk zou vinden als ze komt, maar dat iedereen welkom is en dat de keus hierin bij haar ligt. Ze koos er toen voor niet te komen en was hartstikke boos op mij. Jammer dan en dat was vooral haar verlies. Ik ga het zeker niet meerdere keren op meerdere tijden vieren. Hun probleem is niet mijn probleem en we hebben uiteindelijk een hele leuke verjaardag gehad.
Ik vond het sneu voor de kinderen, maar ik zou het zeker niet jullie probleem laten worden. In eerste instantie was ik er ook ontzettend verdrietig en boos om, maar had na het nemen van dit besluit er snel vrede mee. Het was zo in ieder geval duidelijk. Ik vind het werkelijk van de zotte dat ik mij in allerlei bochten zou moeten wringen voor een stel ruziënde volwassenen. Dan komen ze maar niet.
Volgend jaar ga ik het op exact dezelfde wijze doen. Oma heeft alweer laten weten, dat ze verwacht dat ik bepaalde mensen niet uitnodig. Anders komt ze weer niet. Ik heb weer aangegeven dat dit dan haar keuze is en dat ze het deze keer zelf aan de kinderen mag gaan uitleggen. Ik laat mij verdorie niet chanteren.