Je hebt speciale voor kinderen maar ik gebruik gewoon die van ons hoor. Die kan in een zachtere stand(rotaties). Ik vind het onzin die kinderdingen, poetsen gaat hier prima. Tandarts is tevreden en de kinderen klagen ook niet. Hier vanaf 2jr misschien iets eerder gewoon gebruikt.
Elektrische tandenborstel
Ik kreeg van mijn tandarts het advies om elektrisch te poetsen toen ze ruim 1,5 was.
Met de hand liet ze het niet goed toe.
Zij was toen ook al zo goed als compleet qua gebit.
Ik deed het ook al voor de 3jaar, eerst met de mijne - die had een ‘sensitive’ stand. En later eentje voor kinderen gekocht, die poetst vrijwel hetzelfde als die ‘sensitive’ stand van de mijne.
Mijn kinderen waren allebei rond de 1,5-2 jaar toen ik elektrische ging poetsen bij hun.
De tandarts raad het af omdat ze geen poetstechniek leren, maar dat kan me niks schelen. Zoveel valt er niet te leren lijkt mij...
ik heb wel de kindervarianten van oral b omdat die borstels wat zachter en kleiner zijn en het apparaat is wat langzamer dan een voor volwassenen.
Hier ook altijd vanaf 2 jaar elektrisch gepoetst. Vind het ook veel makkelijker. Volgens mijn tandarts ook helemaal prima.
Ik twijfel ook nog voor dochter van 4 om over te gaan op electrisch.
Eind oktober heb ik weer een tandarts afspraak, zal het dan vragen.