Eigenlijk wil ik gewoon nog wat delen. 🙈 N reageerde in bepaalde situaties vaak op een andere manier dan andere kinderen. Als zijn broertje wat af pakte kon N gaan slaan, als hij speelgoed had vond hij echt dat dat alleen van hem was. (Hij vergat de wereld om hem heen) En sinds hij geobserveerd word gaat het zoveel beter. Vorige week waren we ergens waar er in het zand iets van speelgoed stond en hij stapte er vanaf en zijn broertje kwam aanrennen en ging erop zitten. Normaal word hij dan boos en wilt hij zijn broertje er vanaf duwen nu zei hij : Z natuurlijk mag jij hier ook op spelen, jij bent nu aan de beurt we moeten samen spelen. Hij zei het ook zo liefdevol.❤️
En van de week was er iets tussen die 2 en ik zag dat N eigenlijk wilde duwen of slaan. Je zag hem denken en hij trok zijn hand terug en zei heel boos : ik vind het niet leuk wat je doet ik ben heel erg boos op jouw!
En zo gaat het nu met zoveel. Het is zo fijn dat hij geleerd heeft te voelen en uit te spreken. Ik ben die mensen zo dankbaar. ❤️