Het gaat al een tijdje niet helemaal lekker met maxi. Hij heeft veel moeite met de corona-maatregelen, de onzekerheden omtrent schoolsluiting, spanning omtrent moeten testen, maar ook gewoon de druk op school vindt hij lastig. Hij redt het ruim op school, maar heeft toch het gevoel constant te falen en twijfelt ontzettend aan zichzelf. Ik begin me op sommige dagen echt zorgen te maken dat hij richting een depressie afglijdt.
We zijn een maand of wat geleden bij de huisarts geweest omdat hij weer ontzettend hoofdpijn had, dat is bij hem een uiting van spanning. De huisarts gaf ook aan dat hij betwijfelt of het medisch is en dat hij daarom graag wil dat Maxi een afspraak met hem maakt als hij merkt dat de spanning op begint te lopen. Om zijn verhaal kwijt te kunnen, ondersteuning te krijgen. Omdat ik zag hoe moeilijk hij het momenteel weer heeft had ik hem daar een tijdje geleden eens aan herinnerd. Eergisteren gaf hij aan dat hij toch overwoog om eens een afspraak te maken, gisteren kwam hij weer met hoofdpijn ziek uit school.
Hij heeft net zelf een afspraak gemaakt voor maandagochtend.