Tantetil bedoel je vertrouwen in mijn huwelijk zelf of in een do over?
In mijn huwelijk zelf heb ik wel vertrouwen, want ondanks alles zie ik wel iedere dag opnieuw hoe hard mijn man strijd tegen al zijn demonen en hoe hij zijn best doet om wel een goede echtgenoot voor mij te zijn. Hij wilt wel, maar hij is ook ziek en die ziekte maakt het soms verdomd moeilijk om een gezonde relatie te behouden. Sinds de trouw en ons dieptepunt daaropvolgend heeft hij echt stappen vooruit gezet en hij blijft zijn best doen. Vandaar ook dat we die trouw met de tijd ook willen aanpakken.
In deze tijden lijkt het soms dat blijven vechten voor je relatie als zwak aanzien wordt, zeker in een situatie als de mijne waarbij er een ziekte speelt die steeds opnieuw kan opspelen, maar ik weiger zomaar op te geven. Zolang ik het gevoel heb dat hij in zijn mogelijkheden zijn best doet, wil ik het blijven proberen. We hebben samen 4 prachtige kindjes en ook samen veel mooie dingen waardoor ik het zeker waard vind om te blijven doorgaan.
Maar het is zeker ook zo dat er een schade bij mij berokkent is die hersteld moet worden en dat ik bepaalde zaken voorlopig nog niet verwerkt krijg en daar moet zeker nog aan gewerkt worden.
Mijn man beseft ook echt wel dat een groot deel van die verwerking ook in zijn handen ligt wat betreft consequent goed gedrag te tonen en mij wel te behandelen zoals ik verdien.