Cactusje als er in de huurovereenkomst regels zijn opgenomen over het gebruik van de parkeerplaats, dan dient ze zich daar wel aan te houden. De eigenaar kan naar de rechter stappen als ze zich structureel niet aan de voorwaarden houdt en het contract laten ontbinden. Maar dan laat hij het wel erg hoog oplopen. Ik vraag me af of dat in de praktijk gedaan wordt. Dan zal een huurder op andere vlakken ook veel overlast moeten veroorzaken denk ik. Ik vraag me ook af of je het een huurderkunt aanrekenen dat diens bezoek 'fout' parkeert. Misschien kan dat wel niet.
En als het een eigen weg is en je parkeert daar als niet-bewoner, dan zal de politie daar idd niet handhaven.
Desalniettemin snap ik wel dat men er kwaad om wordt als er steeds niet-bewoners parkeren op een parkeerplaats voor bewoners. Het is geen openbare parkeerplaats, je zou het kunnen vergelijken met een (hele grote) gedeelde oprit. Dus ik denk dat je daar als gast wel rekening mee zou kunnen houden. Wel zo netjes als je ergens op bezoek bent.