• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Zoon is een week lang goed ziek geweest, streptokokken infectie in de keel. Heeft antibiotica hiervoor gehad tot afgelopen maandag. Hij heeft 6 dagen koorts gehad en heeft nu weer een normale temp.
Afgelopen dinsdag de ha gebeld met de vraag of hij nog op controle moest(ook omdat hij sinds zaterdag ineens flink hoest), maar dit was pas nodig als hij eind deze week nog klachten had.
Nu heb ik gewerkt en gaf mijn man aan dat het beter ging. Vandaag echter een vrije dag en ik merk dat zoontje nog flink hoest en ook wat reutelt.
Maar hij heeft geen temp meer, speelt weer zoals anders, dus ik twijfel enorm.
Dus ik heb even behoefte aan advies van de ervaren mede-moeders 😬.
Als het maandag nog is, bel ik sowieso, maar wat hadden jullie gedaan?

• [verwijderd]

Hoe oud is je zoontje? Dat zou bij mij wel meespelen in de beoordeling denk ik.

Kindjes van die leeftijd kunnen nog niet uithoesten zoals wij dat doen. Ik meen ooit ergens mee gekregen te hebben dat hoesten bij kinderen ongeveer 3 weken mag/kan duren.
    Maar in jouw/jullie situatie zou ik toch even bellen maandag en als het erger wordt de Hap.

• [verwijderd]

Meca Dit zou ik ook doen. Mijn zoontje is even oud en hoest inderdaad altijd wat oppervlakkig.
      Ik zou hem gewoon goed in de gaten houden. Nu speelt hij lekker, maar als hij weer wat verzwakt, zou ik meteen bellen.

Als hij weer speelt zoals anders en geen koorts, zou ik het even aankijken en maandag even langs de huisarts gaan. Als hij koorts krijgt zou ik wel ff met de hap bellen voor overleg.

4 dagen later
      • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nog even de afloop: De bacterie in zijn keel is weg, alleen nu is het overgegaan in viraal.
      Helaas krijgt hij er niks, binnen nu en 2 weken moet het weg zijn.