Nu ik aan het eind van de zwangerschap ben wordt ineens mijn agenda weer volgepland met afspraken. Volgende week krijgen we een tour door het ziekenhuis en ook een afspraak met de anesthesie. Wat ze dan precies gaan doen weet ik niet maar een tour door het ziekenhuis vind ik in ieder geval fijn. We zijn op de valreep ook nog ingepland voor een cursus, ik wilde dat al een tijdje maar door onderbezetting van de verloskundigen was er niets en particulier kon ik het hier in de omgeving ook niet vinden. Nu kunnen we toch nog beginnen volgende week. De cursus is volledig in het Catalaans, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik merk dat ik het vooral fijn vind om samen met mijn man zoiets te doen. Dan hebben we dezelfde informatie en voorbereiding op de bevalling. Ik ben nu namelijk wel veel alleen aan het voorbereiden, maar daar krijgt hij minder van mee.
We krijgen binnenkort ook de laatste echo geloof ik, sinds de 20 weken echo hebben we er geen meer gehad dus ik ben heel benieuwd. En verder moet ik weer bloedprikken voor ijzerwaardes en krijg ik een onderzoek naar streptokokken waarbij ze met een wattenstaafje in mijn vagina en mijn anus gaan roeren. Helaas mocht ik dat niet zelf thuis doen. Ik verheug me er nu al op ๐
Ik vind het hier soms lastig dat ik totaal niet weet waar ik aan toe ben, ik mis een beetje een overzicht van wat er wanneer gaat gebeuren en heb het gevoel dat ik er dan steeds zelf om moet vragen, maar volgens mijn man is dat mijn Nederlandsheid dat ik alles duidelijk en overzichtelijk wil hebben (misschien ook een beetje autisme). Ik was rond de 20 weken bijvoorbeeld aan het vragen naar de kinkhoestvaccinatie omdat ik daar nog niets over had gehoord. Maar hier wordt die blijkbaar later gegeven (inmiddels wel gehad). Ik moet wel toegeven dat uiteindelijk de verloskundigen wel overal op tijd aan gedacht hebben en dat ik me daar misschien ook aan kan overgeven, maar ik vind het wel een beetje lastig om daarop te vertrouwen soms. Over het algemeen ben ik wel heel tevreden over de zorg hier en van wat ik tot nu toe heb gezien ook over het ziekenhuis. Ze hebben er allerlei opties, van bevalbad tot walking epidural. Ben ik heel blij mee, ik weet dat je dat niet overal hebt dus het is fijn dat ik tijdens mijn bevalling de optie heb om te kiezen wat ik wil.