Mijn zoon van 15 heeft sinds een paar maanden een bijbaan in de supermarkt. Daarnaast krijgt hij 2,50 zakgeld per week. Hij hoeft van ons hier niets van te kopen.
Zakgeld is laag maar wij betalen bv ook zijn telefoonabonnement.
Hij verdient best lekker in de supermarkt, gemiddeld 200 euro per 4 weken. Ik heb gezegd dat hij ongeveer 100 euro op zijn betaalrekening laat staan en de rest steeds overboekt naar zijn spaarrekening. Ik druk hem steeds op het hart dat hij best wat mag uitgeven maar ook wat apart moet zetten voor bv een vakantie met vrienden na zijn eindexamen, geld voor uitgaan als hij oud genoeg is enz
Nu zie ik op zijn betaalrekening allemaal afschrijvingen van google play. Hij speelt graag spelletjes op zn telefoon en koopt hier dingen voor. Ook koopt hij geregeld een spel voor de xbox.
Vorige week moest hij een flinke boete betalen bij het inleveren van zijn schoolboeken. Had hem al een paar x gewaarschuwd dat hij zuinig ermee moest zijn en dat een evt boete voor hem was.
Ik vind dit zo zonde geld allemaal. Maar ja, hij heeft het wel zelf verdiend. Hoe denkeb jullie erover? Wat zouden goede afspraken zijn en wat als hij ze niet nakomt.
Heb ik er uberhaupt iets van te vinden hoe hij zijn geld uitgeeft?