Mijn jongste zoon (7 jaar) heeft fysiotherapie voor zijn fijne motoriek en dan vooral voor het schrijven. Iedere maandag is hij een tijdje bij de fysiotherapeute op school, daar schrijft hij woordjes en dan krijgt hij werk mee om thuis ook te oefenen. De afspraak is dat dit 2 à 3 keer per week is zo'n 5 tot 10 minuten. Helemaal prima.
Nu lijkt het erop dat hij steeds meer werk thuis moet doen. Eerst was het dat hij een A4'tje moest afmaken, maar vorige week moest hij daarnaast ook nog woordjes in een schrijfschrift schrijven, waardoor hij dus iedere dag toch wel 10 minuten bezig is geweest. Deze week kreeg hij het schrijfschriftje mee en de hoeveelheid is net zoveel als vorige week. Ik heb de fysiotherapeute al aangegeven via een briefje dat ik het erg veel vond (er is nog meer voorgevallen, waardoor er van beide kanten irritatie is.), want telefonisch is ze niet bereikbaar en de mail daar krijg ik soms dagen later maar halve antwoorden op.
Mijn oudste heeft voor dezelfde problemen ook fysio gehad (voor onze verhuizing) en die was inderdaad 2 à 3 keer per week 5 tot 10 minuten bezig met schrijven.
Mijn vraag aan aan degene die ook kinderen bij fysio hebben: Is het inderdaad veel voor een 7 jarige om naast school elke dag nog 10 minuten bezig te zijn met schrijven (en hij vindt het absoluut niet leuk om zoveel extra te schrijven) of is het normaal?