Manque Ik probeer er wat info over op te zoeken, maar kan het niet vinden. Weet iemand hier waar Orbeez precies van gemaakt zijn, of ze plastic achterlaten in het milieu en wat er gebeurt als een kind ze per ongeluk inslikt? Volgens het bedrijf zelf zijn ze biologisch afbreekbaar, maar ja... Is dat zo? Ik ben wel benieuwd of iemand me kan helpen om een betrouwbare bron te vinden.
Manque Nevermind, ik heb mijn antwoorden al denk ik: https://sustainability.energy/are-orbeez-bad-for-the-environment/
[verwijderd] Nieuwsgierig, ze zien er leuk uit! Maar wat kun/doe je ermee? Ik heb al gegoogled maar word niet echt wijzer..
[verwijderd] [verwijderd] niet zoveel maar als sensorisch materiaal is het wel leuk. Mijn dochter vind het heerlijk om met haar handen in een emmer orbeez te zitten, voelt lekker. Ik doe ze bewust in een emmer want ze stuiteren alle kanten op. En na afloop gaan ze de kliko in.
Owl Hier zitten ze in een bak, ik spoel ze telkens even goed om, gaan maaaaanden mee en worden bv niet muf ofzo. Ze spelen er mee; op kleur sorteren, gewoon lekker voelen, speelgoedbeestjes erin etc. Ze worden er heel rustig van 🙂