Ik heb even een onafhankelijke mening nodig, misschien is er iemand met een goed advies of ervaring 😁
Situatie:
- Mijn ex en ik liggen in scheiding.
- Ik ben 20 jaar geleden naar zijn woonplaats verhuist.
- Onze woning gaat in de verkoop omdat ex de woning niet aan mij wil verkopen.
Ik sta nu voor de keuze: een woning zoeken in huidige woonplaats (A) of verhuizen naar mijn oude woonplaats(B) 20 km verderop.
In woonplaats A woont ex (met wie ik een slechte relatie heb), zijn hele familie, vrienden en kennissenkring. Ik kom ex-schoonfamilie dus tegen in de supermarkt, sportschool, etc. Ik heb hier één vriendin. Kinderen zijn hier opgegroeid, gaan hier naar school (groep 4 en 6) en hebben hun sociale contacten ook in deze woonplaats.
In woonplaats B wonen mijn ouders, die veel voor mij en de kinderen klaar staan. Mijn werk is ook in woonplaats B, wat dus reistijd zou schelen en daarnaast ben ik dichter bij mijn kinderen mocht er iets gebeuren op school.
Zonder kinderen had ik er niet over na hoeven denken en was ik naar woonplaats B verhuist. Ik heb ruim 20 jaar naar de pijpen van mijn ex gedanst, tot ik écht niet meer kon en zou graag opnieuw beginnen. Maar vehuizen naar B betekent voor de kinderen dus een nieuwe school, vrienden maken, omgeving, etc.
Familie en vrienden zijn allemaal heel stellig: verhuizen naar B want op deze manier heb je geen leven en kom je niet los van de situatie.
Het voelt dus eigenlijk een beetje als kiezen voor mezelf of voor de kinderen 😊 HELP!
PS: in het (nog niet getekende) convenant staat dat we max 30 min uit elkaar mogen wonen.