[verwijderd] Ik probeer met een groep mensen uit onze stad een herenboerderij op te zetten. Iemand die dit al gedaan heeft en ervaring heeft? https://www.herenboeren.nl/
Honkeytonk We hebben wel gekeken maar het geld helaas er niet zo voor liggen. In onze regio is het vrij prijzig. Wel een ontzettend leuk initiatief en als het lukt, dat sparen we ervoor en doen alsnog mee!
fafa Gaaf concept! Ik kende het niet. Het is wel even een flinke investering zeg, en een drie jaar durende wekelijkse verplichting... Waar woon je?
[verwijderd] fafa Ja daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. We zijn ook van plan om op bezoek te gaan bij een, al lopende, herenboerderij. Ik woon in Overijssel
[verwijderd] Ik zit het concept te bekijken, maar kan negens vinden wat de kosten zijn en verdere investering is qua tijd bijv.?
[verwijderd] [verwijderd] Voor opstarten van de boerderij één maling €2000 per gezin. Daarna ongeveer €10 per persoon (zit nog verschil in of je vlees wilt of niet) per week wat dan dus een vlees/groente/kaas/zuivel pakket is om te eten.
[verwijderd] [verwijderd] ze willen er eentje starten hier in de buurt. Ik vind 2000 wel een hoop geld. Voor de helft zou ik het direct doen 😬. Het bedrag daarna pp vind ik echt meer dan redelijk. Ben je er verder nog werk aan kwijt als het eenmaal loopt? Het idee spreekt mij wel heel erg aan.
Sevenof9 Hier in de buurt hebben ze wel een voedsel coöperatie, dan hoef je niet zo’n investering te doen. Is dat niet wat voor jullie? Volgens mij woon je wel bij mij in de buurt als ik het me goed herinner.
[verwijderd] [verwijderd] Nee je heb met de gezamenlijke gezinnen een boer in dienst. Ik geloof dat je wel mag helpen wanneer je dat wilt. Maar dat hoeft niet. Het kan wel wezen dat je perjaar nog een bedrag aan pacht moet betalen. Maar wat ik begrepen heb is dat niet zo heel hoog.