Onze dochters hebben de dinsdag na pinksteren een studiedag, dus ik had het plan opgevat om naar de Efteling te gaan, in de hoop dat het dan niet zo druk zou zijn.
Maar nu hoor ik van 2 andere gezinnen die zelfs die hele week vrij zijn!
Dus even een steekproef ter inschatting van hoe veel scholen die dag dicht zijn: is "jouw" school dinsdag 11 juni open of dicht?
Hebben/heeft jouw kind(eren) 11 juni vrij?
Nee
Nee. En ik verwacht dat het zuiden over het algemeen geen vrij heeft dan omdat ze/we 5 juli vakantie krijgen
Ja hier noord Limburg
Hier dan schoolreisje.
Hier regio midden en onze school heeft een studiedag. De andere scholen in de buurt niet.
Mn neefje wel, mijn dochters voor t eerst in jaren niet. Zaanstad had vroeger een derde pinksterdag, dat is afgeschaft maar op basisscholen planden ze dan een studiedag. Dit jaar niet.
[verwijderd]
School van dochter heeft ook de hele dag vakantie. (Noord)
Hier gewoon school en als laatste vakantie.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ja, wij hebben studiedag. Maar we gaan niet naar de Efteling
Aanvulling: we wonen wel dichtbij de Efteling, dus veel abonnementhouders op school. Dat zou wel kunnen, maar het is maar 1 school.
We zouden eigenlijk geen studiedag meer hebben omdat we vroeg vakantie hebben, maar er gaat vanalles veranderen binnen ons schoolsysteem dus is op het laatste moment ingelast. Ik verwacht niet dat er veel scholen in het zuiden zijn die vrij zullen zijn.
Noord-Brabant, geen studiedag. Oudste heeft komende vrijdag nog wel zijn laatste vrije vrijdag (heeft 7 vrijdagen per jaar extra vrij bovenop de studiedagen). Hier hebben veel scholen vorige week studiedag en/of schoolreisje gehad.
Hier regio midden en de hele week vrij.
Regio rotterdam. Hier geen studiedag. Maar er zijn wel heel veel schoolreisjes in deze periode.
[verwijderd]
Hier geen vrij.
Het verschilt per school.
Pietje1987 dit!
Hier geen vrij. Op de site van de Efteling kun je checken hoe druk het wordt verwacht. Vaak klopt dat wel is mijn ervaring.
- Bijgewerkt
Beide kinderen (regio midden, verschillende scholen) hebben 11 juni vrij/studiedag.
- Bijgewerkt
Madeliefje06 Inderdaad, ik zou op de site kijken. Het is dan echt schoolreisjestijd, dus of ze nu wel of niet vrij zijn, mijn ervaring is dat het op zulke dagen in pretparken nog aardig druk kan zijn.
[verwijderd]
Dochter moet naar school, zoon is vrij. Ik moet werken, we wonen ver van de Efteling af dus wij zorgen niet voor drukte