[verwijderd]
Ik word er een beetje moe van... het blijft een strijd hier.
Dochter mag per dag 1 uur op de tablet, op vrije dagen 1,5 uur. Blijkbaar is dat niet voldoende, want iedere keer dat ik de kamer uit loop duikt ze er stiekem op. De eerste keer was het voor straf een dag geen tablet. Inmiddels zit ze op een week geen tablet, en nu zou ze hem morgen terug krijgen... en raad eens wie ik net betrapte?
Ik heb al verschillende keren gedacht om het anders aan te pakken. Vroeger mocht ze onbeperkt schermtijd en was ze zelf verantwoordelijk voor het in balans houden met andere hobby's en klusjes, en voor een lange tijd ging dat een stuk beter dan dit. In de praktijk kwam dat er op neer dat ze uit zichzelf maar een uur per dag op de tablet zat, maar het gevoel van vrijheid zorgde er voor dat ze geen stiekeme neigingen had.
Een deel van mij wil daar ook weer naar terug, maar als ik dat nu instel lijkt het alsof ik haar beloon voor het stiekeme gedoe. Ik kan ook niet bezig blijven met straffen, althans niet op deze manier gezien het totaal geen effect lijkt te hebben, maar ze zal toch ook moeten leren dat ik het niet accepteer dat ze het stiekem doet.
Hoe gaan wij uit deze cirkel komen?