• [verwijderd]

Ik word er een beetje moe van... het blijft een strijd hier.
Dochter mag per dag 1 uur op de tablet, op vrije dagen 1,5 uur. Blijkbaar is dat niet voldoende, want iedere keer dat ik de kamer uit loop duikt ze er stiekem op. De eerste keer was het voor straf een dag geen tablet. Inmiddels zit ze op een week geen tablet, en nu zou ze hem morgen terug krijgen... en raad eens wie ik net betrapte?

Ik heb al verschillende keren gedacht om het anders aan te pakken. Vroeger mocht ze onbeperkt schermtijd en was ze zelf verantwoordelijk voor het in balans houden met andere hobby's en klusjes, en voor een lange tijd ging dat een stuk beter dan dit. In de praktijk kwam dat er op neer dat ze uit zichzelf maar een uur per dag op de tablet zat, maar het gevoel van vrijheid zorgde er voor dat ze geen stiekeme neigingen had.
Een deel van mij wil daar ook weer naar terug, maar als ik dat nu instel lijkt het alsof ik haar beloon voor het stiekeme gedoe. Ik kan ook niet bezig blijven met straffen, althans niet op deze manier gezien het totaal geen effect lijkt te hebben, maar ze zal toch ook moeten leren dat ik het niet accepteer dat ze het stiekem doet.

Hoe gaan wij uit deze cirkel komen?

• [verwijderd]

Nieke dat is echt typisch zo'n kwestie van ik ben heel erg moeilijk aan het doen, terwijl het ook heel simpel kan 🤦‍♀️
    Wat een ander perspectief soms kan doen hè? 🤣

Hier staat hij vaak op de kidsstand, als de tijd dan om is kunnen ze gewoon niks meer tot ik ze extra tijd geef. En ze kunnen niet van alles downloaden etc omdat dat beveiligd is

• [verwijderd]

Toch6 ik ga daar ook eens naar op zoek. Is al een oud beestje, dus hoop dat die optie erop zit 😉

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Een deel van mij wil daar ook weer naar terug, maar als ik dat nu instel lijkt het alsof ik haar beloon voor het stiekeme gedoe.

Ik weet niet hoe oud ze is maar ik zou dat gewoon met haar bespreken. Dat je eigenlijk terug wil naar het oude "systeem" maar dat dat nu niet kan door haar gedrag. En dan afspraken maken hoe daar samen weer te kunnen komen, met in de tussentijd een code of kidsstand zoals eerder genoemd.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Toch6 ik kan het echt nergens vinden 😶
        Ik kwam op de site van Samsung tegen dat de kids stand een alternatief is voor de kindertablet tab 3, maar dat is precies degene die mijn dochter heeft 🤣
        Ben ondertussen ook aan het zoeken op de tablet van de jongste, want daar zou het wel op moeten kunnen, maar ook daar zit de widget niet op. In de playstore krijg ik wel suggesties, maar dat is zo'n bomen-bos situatie. Had een tijd terug daarover al een topic geopend, maar er bleek uiteindelijk geen handige (betaalbare) app te zijn die ook compatibel was met onze apparaten..

@Jessie80 dat ga ik inderdaad ook maar doen. Er zit nu een standaard wachtwoord op, maar ik vind dat alleen een noodoplossing. Het gaat me toch echt voornamelijk om haar gedrag, en ik wil iets met die oorzaak doen. Uiteindelijk is het niet belangrijk of ze nou 5 minuten of 5 uur op dat ding zit, maar ik vind het stiekeme gedoe gewoon niet oké, en dat ze gewoon lak heeft aan de grenzen die ik stel.

Ik heb een app, waar de tijd ingesteld is. Als de tijd om is blokkeren alle apps. Stiekem pakken heeft dan geen zin. En ze wordt niet meer boos op mij, want het apparaat blokkeert ipv dat ik het uit haar handen moeten trekken 😂
        Eerst had ik een hele fijne app, waar ik ook nog begin en eindtijden in kon programmeren. Dus bv niet voor 10 uur ‘s morgens en een half uur voor bedtijd sloeg hij ook uit, ongeacht of haar maximale tijd om was. Maar die doet het dus niet meer. Nu heb ik qustodio. Maar er zijn meerdere van dit soort apps, al dan niet betaald/gratis.

ourpact is bv betaald, zodra je meer functies wil inschakelen.

Kaspersky safe kids is ook een gratis app. Je kunt er (zelfs per dag) op instelling hoelang ze op zo’n apparaat kunnen. En ook voor bepaalde sites moet je als ouder eerst toestemming geven, wel handig.