Ik heb een collega, die behalve dat ook al jaren een vriendin is. Ik werk in dezelfde functie als zij, maar op andere locaties. Een van mijn oude locaties is door haar overgenomen, dus ik ken haar werkzaamheden goed. Bij ziekte vervang ik haar ook op deze locatie. Nu is het geval dat elke keer wanneer zij vrij wil hebben voor het een of ander, ze mij steeds appt of ik haar dan wil vervangen. Het gaat er op zich niet om óf ik het wil, maar ik werk ook adh van een rooster welke meerdere keren pw wordt aangepast door onze planner. Daarnaast vind ik dat mijn collega dit dus niet aan mij moet vragen, maar aan onze planner. Deze kan dan bekijken of het in mijn rooster past of niet en houdt mijn uren in de gaten.
Nu heb ik al zeker 4 x aangegeven bij mijn collega dat zij dit dus niet met mij moet overleggen, maar met de planner. Een paar weken terug had collega een noodsituatie thuis en omdat ze best overstuur was heb ik zelf met de planner overlegd of het goed was om haar locatie over te nemen wanneer ik een aantal andere (al ingevulde werkzaamheden) zou verschuiven. Dit was in principe prima, maar later kreeg ik dus toch te horen dat het niet de bedoeling is dat ik hier zelf mee schuif, maar dat dat de taak van de planner was. Omdat het een noodsituatie was is er niet heel moeilijk over gedaan.
Maar nu appte mijn collega/vriendin vanavond wéér. Of ik vd week een x haar locatie over wil nemen. Ik kan niet, dus mijn antwoord was daar kort over, heb haar gezegd dat ze de planner moet vragen of er iemand anders is, maar verdorie: hoe bereik ik haar dat ze dit niet meer prive onderling probeert te regelen?
Wat vinden jullie? Nóg een keer met haar om de tafel zitten en het weer zeggen (want als ik zelf regel krijg ik op mijn kop van hogerhand) of gewoon eens met de planner bespreken dat zij mijn vriendin eens duidelijk maakt hoe het zit?