Pimpelmeesje Eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht. Als ik dit zo lees denk ik dat het probleem toch vooral bij de overheid en gemeentes zit. En daarmee weer mijn overtuiging dat het "gemeentes-moeten-alles-zelf-regelen"-systeem niet werkt; er wordt weer lekker makkelijk afgeschoven.
Er zit inderdaad wel veel verschil per gemeente in hoeveelheid containers, of je gescheiden kan inleveren (bijna nergens in Nl) en of het gratis is of niet of dubbel betalen omdat je via havengeld ook betaald voor afvalverwijdering.
Pimpelmeesje Ik zou zo'n abonnement ook niet afsluiten, de meeste mensen hebben toch ook nog een huis ergens? Dan betaal je daar ook al voor je afval.
Dat ook, maar je komt er vaak te weinig om je huisvuil van boord fatsoenlijk thuis weg te gooien. Stel je bent een maand weg en je hebt jonge kinderen. Dan moet je na een maand ook die luiers in je auto meenemen 🤢 incl maden, in de hoop dat de vogels de zakken niet kapot hebben gemaakt
Pimpelmeesje Ik ben echt wel pro milieu, maar ik vind de titel van het artikel niet helemaal passen. "Nederlands systeem zorgt ervoor dat afval van schippers in de natuur beland" vind ik beter op zijn plek
Ik ook. Als je kijkt naar Duitsland en belgie, daar staat op bijna elke sluis en in veel havens veel en vaak gescheiden afvalcontainers en gratis