Heej allemaal.
Dub al een tijdje om dit bericht te plaatsen.
Door privéomstandigheden die al lange tijd duren heb ik mezelf wat verwaarloosd. Kan het eigenlijk niet anders zeggen.
Ongezond eten en dus ook kilo’s aangekomen😔. Bijna alle tijd in werk, schoonvader/familie, kids en man gestopt 😳. Bijna niet meer bewogen 😬. Te weinig ontspanning gehad 😯. En dat wil ik anders....
Heb al goede stappen gezet de afgelopen maanden.....
ben werk aan het maken van een nieuwe baan (solliciteren),
heb op het werk aangegeven dat ik stop met alle gaten dichtlopen,
heb het regelwerk rondom mijn schoonvader veel meer losgelaten (binnenkort stop ik daar helemaal mee),
heb leuke nieuwe kleding gekocht,
ben begonnen met de kasten op te ruimen (maak ik nog af en oude meuk gaat weg), sinds kort beweeg ik meer (fietsend naar het werk en wandelen, wil het zwemmen ook weer oppakken... note to self: nieuwe tankini kopen!)
En nu dat gezonder eten nog, met ook daarbij afvallen. En natuurlijk bovenstaande volhouden. Al met al gezonder gaan leven en weer aandacht voor mezelf hebben.
Iemand goede tips?
Zijn er mensen hier die dit proces ook willen aangaan zodat we het samen doen?
Ik weet dat er een afvaltopic is hier. Maar dat is al lang bezig en dan val ik er zo middenin. En het gaat me dus ook niet puur en alleen om afvallen. Meer een upgrade (gezondere) versie van mezelf creëeren😊.
Graag zou ik samen starten hiermee want ik weet uit ervaring dat als ik het samen doe dit erg motiverend werkt. En ook als stok achter de deur 🙃
Rationeel weet ik het allemaal wel. Maar nu het doen en volhouden!
Ga straks beginnen met op de fiets naar het voetballen te gaan. En vanmiddag gezond eten te halen in de supermarkt.
En, bedenk ik me nu terwijl ik dit schrijf, weer een voedingsdagboek bijhouden.😀
Wordt het vandaag ook zo’n mooi weer als gisteren? Dan ook zeker nog even de tuin in met een boek. Ook al veel te lang niet meer gedaan!!!!