Wij hebben insights gedaan! ik was rood en blauw.
wij hebben hier een 3 weekse cursus over gehad. (heel intensief, in het buitenland, zonder echt contact met thuis). De eerste week werd iedereen in willekeurige teams geplaatst en werd je geanalyseerd door een begeleider. Ieder team had een project opdracht. Na een week werd er geëvalueerd en werd je dus geplaatst in een kleur. In de tweede week werd alle gelijken kleuren bij elkaar gezet en als je 2 kleuren had (zoals ik) werd de meest overheersende kleur gekozen. (in mijn geval was dat rood).
die tweede week was echt kut. Heel veel ruzie, de begeleiders deden het echt om je te breken. Na iedereen gebroken was, kreeg iedereen individuele begeleiding om weer op te bouwen en juist je kracht te zien. In de laatste week werden de perfecte teams samengesteld. Dat was leuk, want de opdrachten waren leuk en we zagen elkaars krachten hierin ook.
Heel leerzaam en ik doe het nooit meer. Niet zo heftig en lang 😉. Maar ik heb wel ontzettend veel geleerd over mezelf en over het communiceren met anderen.