Onze oudste heeft nu al een paar maanden wat vreemds:
In december gaf hij ineen steeds aan dat hij last van zijn keel had. Nou was hij even verkouden/ziek dus dat kon maar hij bleef het volhouden. Nou was het wel altijd op momenten dat hij iets moest eten wat hij niet wilde. HIj kan sowieso een beetje dramatisch doen (ik heb last van mijn hart, ik krijg geen lucht, maar als je hem dan chocolade aanbiedt of een ijsje is er niks aan de hand)
Anyway, het begon met miepen over eten. Vervolgens gaf hij een keer over bij een buikgriepje aan tafel. Uiteraard hoefde hij toen niet meer te eten. Maar daarna gebeurde het in een maand tijd nog 4-5 keer: zeggen tijdens het eten (of net daarna) ik ben niet lekker, vaak als hij heel moe is, dan heel erg overstuur raken en gillen ik moet spugggeeennn en dan ook daadwerkelijk 4x alles eruit gooien. Daarna niks aan de hand en knaagt zo twee boterhammen weg.
Nou goed, het was over, 2 maanden fantastisch gegeten (wij blij, we stonden net op het punt naar de huisarts te gaan want hij is 4,5, 100 cm en 15 kilo wat al een krielkipje is natuurlijk maar was ook nog eens afgevallen naar 14,5 kilo)
En nu sinds een paar weken weer: veel gemiep met eten (voornamelijk bij brood) en alweer 3 keer zomaar ''ineens'' zijn eten eruit gooien, flink overgeven en de rest van de dag weer prima eten.
Wij weten het nu niet zo goed. Het lijkt alsof hij zichzelf helemaal overstuur helpt en dan gaat overgeven. WAnt zolang echt een griepje hebben lijkt mij vreemd. En daarbij gebeurd het nooit bij chocolade, snoepjes, chips of ijsjes of avondeten. Meestal bij brood, maar vervolgens eet hij ook wel weer tussen de middag ineens 3 boterhammen.
Regel is: wij bepalen wat we eten, jij hoeveel al moet hij altijd wel een paar happen proeven van iets. Hij kiest zelf beleg, smeert zelf brood, helpt daarbij. Hij is verder ook niet ziek ofzo....
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Misschien herkenbaar? Weer een fase?