Misschien heeft iemand hier tips om de dagelijkse dingen wat creatiever aan te pakken en vooral om er wat variatie in aan te brengen. Onze oudste dochter (bijna 10) heeft moeite met alles wat 'saai' is en veel is nu eenmaal saai helaas. Als in, je moet iedere ochtend opstaan, je aankleden, je haren doen, ontbijten, je tandenpoetsen, naar school fietsen, enz. En iedere avond hetzelfde verhaal, avondeten, tandenpoetsen, douchen (en ook daarbij moet je iedere keer veel dezelfde saaie dingen doen), naar bed, enz. Dit levert dus super veel strijd op. Het niet doen is geen optie, maar hoe dan wel? Alles wat we aanpassen werkt maar heel even en mijn creatieve ideeën zijn een beetje op, vandaar dat ik het hier maar eens vraag, misschien heeft iemand nog een idee dat we nog nooit hebben uitgeprobeerd en kunnen we daar nog mee variëren.
(Ik hoef niet te horen dat sommige dingen gewoon moeten ed dat dat deel is van het leven. Dat weet ik, dat weet mijn dochter, daar werken we ook aan, maar soms willen we gewoon even een strijdloos moment, zeker aan het einde van de dag, zodat we de dag prettig af kunnen sluiten.)