• [verwijderd]

ha ha...ja wel heel grappig.

Maar ergens vind ik het wel logisch klinken.

Ik heb trouwens nog nooit een miskraam en zwangerschapsvergiftiging gehad. Maar ook nog nooit sperma doorgeslikt.

Oke. Juist ja.
Dus de eerste weken vooral slikken maar wel op tijd stoppen omdat de kans op zwangerschapsvergiftiging verhoogt wordt

• fafa hebben hierop gereageerd.

Toch6 maar wel op tijd stoppen omdat de kans op zwangerschapsvergiftiging verhoogt wordt

Nee, vooral doorgaan, want de kans op zwangerschapsvergiftiging daalt juist ook.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Ik heb deze conclusie jaren geleden , toen ik zelf zwanger probeerde te raken, ook al eens gelezen. Volgens mij is het herhaling van een eerder onderzoek.

Wat ik wel een hele interessante vond is dat wanneer je langer bij je partner bent en je (dus) vaker seks hebt gehad zonder condoom, de kans op zwangerschapsvergiftiging afneemt. Dus het werkt ook op die manier..

Ik heb deze al geleerd in de tijd dat ik mijn man leerde kennen. En dat is 17 jaar geleden. Dus volgens mij is het een bevestiging van eerder onderzoek. Zowel nu als toen, het blijft wel een beetje aannemelijk klinken, maar het is natuurlijk geen heilige graal.

Dit soort onderzoeken wordendoor mannen gedaan toch? En een beetje gemanipuleerd?

Ik heb HELLP gehad... eng en ernstig. Als de gyn nou gewoon had gezegd dat ik wat vaker had moeten slikken?!

• [verwijderd]

Jessie80 Ja die vind ik ook heel bijzonder. Ik ben van mijn oudste kort nadat we voor het eerst seks hadden, zwanger geraakt. En toen zwangerschapsvergiftiging gekregen. Toen las ik dat ook ergens. Blijf het apart vinden. ;-)

Youtan ik neem het met een korreltje zout, zeker omdat er zo veel slagen om de arm worden gehouden.
            Het was bedoeld als grappig nieuws wat mij betreft, ik hoop niet dat je je aangevallen voelde. HELLP is echt vreselijk, en je kunt het (dacht ik) ook niet voorkomen, het overkomt je.

Rietjesbeker ik heb zelf ook hellp gehad bij de eerste en het is inderdaad niet te voorkomen. Wél zijn er bepaalde maatregelen die je kunt nemen waardoor de kans op herhaling (gelukkig) een stuk kleiner wordt 🙂 bepaalde vitamines slikken, bloedverdunner gebruiken, zorgen voor een extra gezond lichaam (gezond eten en bewegen) etc. Helaas geen garanties, maar het kan wel degelijk invloed hebben.

Youtan gelukkig maar! Ik ben moe genoeg dat ik alles wat extreem letterlijk en persoonlijk opneem, geloof ik 😝