Jaime Mijn tienerdochter wordt door groeispurt, gebruik van methylfenidaat en en een nieuwe beugel waardoor het eten niet zo snel gaat een beetje mager. Dus ik probeer wat extra gezonde calorieën te geven. Maar ik kom momenteel niet veel verder dan een blokje kaas en een gekookt eitje extra in de broodtrommel. Verder een pakje volle melk i.p.v water wat ze eerst kreeg. Wie heeft er nog meer tips? Het moet wel makkelijk weg te knagen zijn met haar beugel 🤣
Mamalon Een lekkere smoothie met banaan en avocado maak ik hier nog wel eens. Ik doe er wel een beetje amandelmelk of yoghurt bij. Heerlijk romig smaakt het en goede vetten door de avocado.
[verwijderd] Onze jongste moeten we vetmesten. Ik gebruik op brood roomboter en mayonaise. Avocado, banaan, eieren, noten etc!
Jaime Avocado vind ze heerlijk! Deze keukenprinses komt alleen nooit verder dan het door de salade gooien 😅 . Ik ga het eens in een smoothie proberen, dat klinkt goed!
Ffion In ieder geval kiezen voor volle producten, dus volle melk, volle yoghurt en roomboter op brood. En, al veel genoemd zie ik, avocado. Ook lekker op brood met wat zout en peper.
Schaapkameel Ik geef dagelijks, naast brood en fruit, een beker volle kwark of yoghurt mee. Heb zo'n beker met bakje in de deksel waar ik muesli of cruesli in doe. Beetje honing om aan te zoeten... Verder inderdaad gekookte eieren maar ook vaak wraps met zalm. Ook lekker vet. En veel avacado's. Zoon is niet mager maar doet aan topsport en dit zijn de richtlijnen vanuit de club ook zo'n beetje...
Famofthree Een Mini Bouwsteentje heeft een hoge concentratie aan eiwitten (5,5 gram per mini-gebakje = 20% van de energetische waarde) en zorgen in combinatie met beweging ervoor dat de opbouw van spiermassa wordt gestimuleerd. Niet super super gezond wel extra eiwitten in hoge hoeveelheid en dat helpt.