Afgelopen augustus heb ik ontslag genomen bij mijn werkgever. Ik zat er helemaal doorheen en ik wilde er nooit meer naar terug (dat is het korte verhaal, met het lange verhaal zal ik jullie niet vermoeien). Omdat ik met een overeenkomst ben weggegaan heb ik wel recht op WW.
Voordat ik die beslissing nam heb ik gerekend of het financieel kon, en dat kon. Het plan was om een deeltijdopleiding te gaan doen. Daar was ik ook aan begonnen maar inmiddels weer mee gestopt. Mijn man heeft net nadat ik de beslissing nam om daar weg te gaan een zodanige promotie gekregen waardoor hij veel meer is gaan verdienen (zoveel dat ik financieel gezien niet meer hoef te werken) maar ook veel verantwoordelijkheid heeft gekregen en een drukke baan heeft. Hij is niet meer zo flexibel als eerst.
De kinderen zijn regelmatig ziek. Nu ik thuis ben is dat geen probleem. Ook niet wanneer er weer een studiedag is, staking, vakantie of als er ouders gevraagd worden heen en weer te rijden bij een uitje. Vriendjes kunnen komen spelen en ik kan de oudsten ook in de gaten houden (de oudste zit in 3 havo en doet geen fluit, en al helemaal niet als je er niet achteraan zit).
We hebben een extra levensverzekering afgesloten die uitkeert wanneer 1 van ons overlijdt. We hadden er al 1 bij de hypotheek waardoor de hypotheek meteen afbetaald is wanneer 1 van ons overlijdt.
Maar....ik moet vanuit de WW solliciteren. Dat doe ik ook braaf. Ik zit voor 16 uur in de WW dus hoef ook alleen maar banen te accepteren voor dat aantal uren.
Nu had ik een leuke functie gezien die aansluit bij mijn opleiding. Geschreven en uitgenodigd voor gesprek volgende week. Maar...ik kom er niet uit met mezelf. Wil ik eigenlijk weer werken? Aan de ene kant niet want ik verveel me thuis geen minuut, alles is geregeld en er is rust in huis. Man hoeft zich nergens druk over te maken dus lekker rustig.
En toch is er dan een stemmetje dat zegt: as je nu niet aan de slag gaat kom je er nooit meer tussen. Het gat op mijn cv wordt dan te groot en ik word te oud. Stel dat man doodgaat dan heb ik uiteindelijk financieel een probleem. Ik zou dan wel nog tijd hebben om me om te laten scholen naar bv zorg oid waar genoeg werk in is.
Ik blijf in kringetjes ronddraaien met mijn gedachten.