Hoe gaat het met iedereeen?
Hier prima! Laatste 3 vakken en lessen op de Hogeschool. Gek idee dat ik daar volgend jaar niet meer rondloop. Maar wel prima hoor, heb t best wel gehad met al die jonge mensen en de herhaling in lesstof.
Mn laatste vakken zijn wel leuk, medische microbiologie is niet moeilijk en best veel herhaling maar ik denk wel dat de toets pittig gaat worden want je moet voor elke ontsteking de meest voorkomende bacteriële ziekteverwekker weten, hoe je die determineert en de eigenschappen. En dan al die namen 🤯. Stampen is echt niet aan mij weggelegd. Dus dat word nog wat.
Andere vak over de plantjes is leuk en een onderzoeksplan schrijven, wij willen de plant genetisch aanpassen zodat de productie van een stof wat de plant produceert verhogen want dat stofje wordt als kanker medicijnen gebruikt.
En het andere vak is big data. Daar onderzoeken we het microbioom (gezonde samenstelling van bacteriën) van koraal. Wij kijken dan naar koraalriffen met 2 temperaturen waarvan 1 te warm ivm opwarming aarde. Daar gaat koraal van dood en dat komt door een slechte verandering van met microbioom. Dat uitwerken doen we aan de hand van big data. Het is echt heel erg leuk!!
Voor onze tussen presentatie hadden we geen feedback omdat het helemaal goed was 😄.
Ook leuk; het is een project van het Naturalis.
Deze week wel echt een zware week. Vandaag een hele lange dag, met praktijken dat is dan wel weer leuk 🙂 . Morgen en donderdag ook van 8.30-18.00 lessen. 😬