Ik heb nog één levende oma, zij heeft dementie en woont op een gesloten afdeling. Aan haar heb ik zulke leuke herinneringen.
- ze kon niet koken dus we aten daar altijd gekookte aardappelen met slavinken en doperwten en wortels uit een potje, maar ik vond het heerlijk!
- als we daar gingen logeren mochten we in de ochtend bij haar in bed en dan las ze Hans en Grietje voor en maakte ze voor ons beschuit met chocopasta en hagelslag (op elkaar) en die mochten we dan in bed opeten.
- bij haar in de buurt was vaak een klein rommelmarktje en daar mocht ik altijd iets uitkiezen.
- ze ging vaak samen met mij kleuren
- ze had een baby badje waar we alt6 in mochten in de douche, ook toen we er al veel te groot voor waren.
Mijn opa is overleden toen ik 1 was dus die heb ik helaas nooit gekend.
Mijn andere opa en oma zijn er allebei niet meer, maar ik heb er nog wel veel herinneringen aan.
- opa werkte bij v&d en had de schoolcampus bedacht, dus we kregen altijd gratis mooie schoolspullen.
- ze hadden heel veel Lego (ook uit de showcollectie van v&d)
- ze hadden altijd lekkere paaseitjes (hele luxe) en we gingen daar ook altijd paaseieren zoeken in de grote tuin
- ik speelde altijd Rummikub met mijn oma
- volgens mijn opa kreeg je een rood kruis op je voorhoofd als je loog, dat heb ik te lang geloofd 🙂
- ze hadden een geldboom in de tuin en als we kwamen hingen er altijd zakjes geld in.
- ze namen ons mee op verrassingsuitjes naar bijvoorbeeld de kermis of Madurodam.
Gek eigenlijk, nu ik erover nadenk heb ik veel meer concrete herinneringen aan mijn opa en oma, dan aan mijn oma die ik eerst noemde, terwijl dat mijn lievelingsoma was. Zij had veel minder geld dus we deden nooit zoveel bijzonders, maar ik vind het altijd heerlijk om daar gewoon te zijn en te spelen. Mijn andere opa en oma deden veel dingen met ons en ze hadden ook een boot. Ik vond het altijd leuk daar, maar niet zo leuk als bij mijn andere oma.