Over 2 maanden wordt mijn jongste dochter 3. De eerste 2 jaar heeft ze behoorlijk wat gezondheidsproblemen gehad maar nu gaat het best wel goed.
Het enige wat nog iets minder gaat is het eten en het groeien maar daar lijkt ze zelf weinig last van te hebben.
Slapen heeft ze altijd al slecht gedaan. Als baby was ze erg onrustig en zijn we haar na observatie door een KA gaan inbakeren. Dat hielp maar mocht natuurlijk niet meer toen ze ging draaien.
Ze bleef onrustig en de ziekenhuisopnames zorgden voor enorme verlatingsangst.
De eerste 2 jaar heeft ze regelmatig in het zkh gelegen, de langste keer was 3 weken.
De laatste opname is nu een jaar geleden maar slapen blijft een drama. Inslapen wilde niet en hier krijgt ze nu sinds een half jaar medicatie voor (Melatonine)
Dit zorgt er voor dat ze nu prima inslaapt maar ‘s nachts slaapt ze niet door.
Ze wordt dan wakker, en zodra ik bij haar ben en even een hand oo haar hoofd, of hand vasthouden en speen geef slaapt ze weer verder.
Dit gaat sommige nachten 6 tot 8 keer zo, bij goede nachten minder vaak.
Zelf heb ik aardig wat klachten door het slechte slapen. Ben vaak moe, futloos, duizelig maar ook m’n dochter is vaak moe overdag en dan met name in de ochtend.
Elke keer denk ik; het zal wel een keer beter gaan, maar nu is ze bijna 3 en duurt het toch wel erg lang.
We hebben van alles geprobeerd maar niks dat helpt.
Is er iemand met ervaring? Ik zelf heb het idee dat er iets moet zijn. Maar ik heb geen idee wat het nog zou kunnen zijn..