Bob_Ross Ja leuk hè! Het ging sws heel grappig eigenlijk.
Ik had mijn laptop weer eens gepakt. Die had een tijdje stof liggen verzamelen. Opgestart, m’n spel ge-update en opgestart. Zieke lag (vertraging). Ik denk oh, dit werkt niet helemaal. Dus ik ga pielen, laptop open gemaakt, accu gefixt. Nog eens geprobeerd, weer lag. Ik denk, ga m’n drivers updaten, open het Nvidia programma voor de videokaart. Start, ding gaat aan de slag, foutmelding... ‘Je hebt geen Nvidia GPU’, zegt ie. Toen dacht ik, oh oh. 😬
Nah ja daarna ben ik nog even wat dingen gaan proberen maar ik kwam er niet uit. Dus ik zat dat aan een vriend van mij te vertellen en ik zeg, ‘en ik kwam er niet uit. Dus toen heb ik maar als een of andere boomer m’n zoon gebeld.’ 🤣
Al is natuurlijk in my defense, de vraag ‘Mijn laptop is de GPU kwijt en ik zie em in de bios ook niet.’ Wel een andere vraag als, help ik heb internet uit gezet, hoe zet ik dat weer aan?? 😋😋
Nou ja goed. Zoon heeft er naar gekeken. GPU doet niks meer idd, en die zit vast gesoldeerd op het moederbord. Geïntegreerd met de fan. En dan doet je spel dus ook bijzonder weinig op de secundaire GPU. Plus het is een laptop van bijna 7 jaar oud. Dus die ga ik niet meer naar een reparateur brengen, sws is de GPU het duurste onderdeel. Dus toen zei hij, ik kan wel een PC voor je bouwen.
Hij heeft zijn eigen PC ook gebouwd en voor vrienden een aantal. En ondertussen die van hemzelf een paar keer geupdate. Dat is het grote voordeel van een PC. Je kan langzaam aan steeds onderdelen vervangen. En dan ben je niet ineens een groot bedrag kwijt als je wat beters wil of er iets stuk gaat. Alleen de eerste keer is normaal een investering als je start met niks. En daar ontsnap ik nu gelukkig aan. Dat kwam heel goed uit want de droger en vaatwasser waren ook pas stuk gegaan en het houdt bij mij ook een keer op.