Mijn zoon van 8 wil nog heel vaak heel fysiek knuffelen met mij. Dus echt op schoot, armen om me heen, kusjes geven. Hardstikke lief. Ook op school word ik voor ik wegga nog even helemaal afgelebberd.

Nu kan ik me herinneren, van voor ik zelf kinderen had... dat ik eens een jongen van 12 zo bij zn moeder zag knuffelen op schoot en dat ik dat een heel vreemd gezicht vond.
Vinden jullie dat er een leeftijd is waarop op schoot zitten en knuffelen in het openbaar niet meer kan?
Ik zie eigenlijk geen andere jongens meer van zijn leeftijd die dit nog doen op school bijvoorbeeld.

Ik vind dat compleet kind afhankelijk. Als mijn zoon op zijn 12de nog even lekker wil knuffelen, dan doen we dat. Wil hij dat niet, dan respecteer dat ook. Met de buitenwereld hou ik daarbij geen rekening.

Zolang ze het zelf prettig vinden. Mijn oudste van 12 heft ook nog graag een kus en knuffel bij afscheid. Zolang zij dat fijn vindt zie ik het probleem dus niet.
Er komt namelijk een tijd dat je terug verlangt naar die momenten.

Ik kom uit een kusserige (juist de mannen, want ik was lang het enige meisje) familie. Mijn neefjes van 18 en 21 zitten elke keer als ik ze zie wel even bij een van hun ouders om te kroelen. Mijn oom, moeder en opa zijn ook niet van de wangkussen. Totdat mijn opa aan de dormicumpomp in slaap viel kreeg iedereen een zoen plat op zijn of haar babbelaar 😂

Maar ik vraag me dan af of je (algemeen bedoeld) dan tegen je kind zou zeggen : “doe maar niet meer, want straks vindt iemand het gek.” ?

Op school krijg ik vaak nog een kus en snelle knuffel van zoon van 9. Voor de rest knuffelt hij niet veel

Bij meisjes zal het wellicht anders zijn maar mijn dochter (13 jr) zal mij in het openbaar niet zo snel meer knuffelen maar we lopen regelmatig nog wel hand in hand.

Sneeuwvlokjes
    Oooh dat doen wij dan weer niet omdat ik dat niet wil. Mijn oudste heeft echt van die plakkerige handen, ze kan er niks aan doen, ze wast ze en een minuut later plakken ze alweer al raakt ze niks aan, en dat vind ik ranzig voelen.. 😅

Nooit over nagedacht dat daar een leeftijdsgrens aan zou zitten. Mijn oudste stiefdochter van 13 komt gewoon hij mij op schoot zitten in het openbaar. Vriendinnen geef ik ook gewoon een knuffel in het openbaar, ik vind dat een normale manier van omgaan met mensen van wie je houdt. Het zou voor mij raar zijn om dat dan met kinderen niet te doen. Als ze het zelf niet willen dan geven ze dat wel aan.

Tot wanneer kind het wil?
    Mijn dochter was ruim 8 jaar toen het niet meer hoefde van haar op school. Tegenwoordig gaat ze zelfstandig naar school dus is het helemaal niet meer van toepassing. Als we ergens zijn (op bezoek oid) zal ze ook echt geen knuffel vragen, tenzij ze misschien zich heel erg bezeerd heeft. Voor slapen gaan knuffelen we nog wel uitgebreid (is nu 10 jaar), maar op schoot vindt ze niet mee zo lekker zitten 😉, ze leunt dan meer tegen me aan.

Ik ben 29 en knuffel mijn ouders nog steeds 😀