Ik heb de reacties in dit topic niet gelezen dus sorrie wanneer mijn reactie niks toevoegt.
Ik denk dat iedereen deze vraag voor zichzelf moet beantwoorden, in overleg met degenen die de zwangerschap begeleiden.
Voor mijzelf zou het dom zijn geweest, onverantwoord zelfs, om thuis te bevallen. Dit ivm mijn eigen medische situatie en de groeiachterstand die beide kinderen hadden. Bij mijn oudste is het uiteindelijk een premature spoedks geworden, maar goed ook want we kregen beiden een hartstilstand. Bij mijn jongste werd het een geplande bevalling. Heel medisch team stond paraat: naast de gynaecoloog en alles wat op die afdeling werkt, ook anesthesie, een kindercardioloog en een "gewone" cardioloog. Toen deze bevalling ook uitliep op een spoedks door teveel dipjes bij dochtertje, was alles goed geregeld (dat was een dure bevalling trouwens, haha).
Vanuit een thuisbevalling zouden mijn oudste en ik beiden zijn overleden en anders zou mijn jongste zijn overleden.
Maar als er geen medische indicatie is, geen aanwijzingen dat er iets mis zou zijn of gaan etc. en je kan in spoedgevallen toch redelijk snel bij een zkh zijn, dan vind ik een thuisbevalling niet onverantwoord.