Vulpen ik denk aanvullend ook wat kind zijn inhoudt. Ik lees hier ook twee verschillende reacties. Je zo nu en dan kind voelen en ontspannen, genieten, gekke dingen doen zonder vooruit of achteruit te kijken. Maar ook qua negatieve emoties je kind voelen doordat deze niet in verhouding staan tot de aanleiding en hoe je vervolgens omgaat met tegenslag.
Dat laatste kind hoef ik niet te zijn. Graag meer de eerste.
Een goede vriendin van mij kan dit perfect. Ze runt samen met haar man een groot en al jarenlang goedlopend bedrijf met veel medewerkers. Ook nog mantelzorger. Als het nodig is echt super verantwoordelijk. Daarnaast kan ze op de momenten dat er ruimte voor is ook alles loslaten en dat doet ze vaak. Koopt ze bijv in een opwelling paar emmers verf bij de outlet om samen met de kinderen het reusachtige grasveld in de tuin te beschilderen met hun voeten. Dat het een grote puinhoop wordt en dat alles en iedereen eronder zit, inclusief hond, kleren en ramen, boeit haar niet. Ze is serieus een van de meest stressbestendige personen die ik ken. Ze kan met haar gekke uitspattingen helemaal opladen.